جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صالحی منش

حوزه/ استاندار قم در جمع اساتيد و طلاب مرکز «علوم اسلامی ولی امر»، نقش حوزه در مباحث روز جامعه را بي بديل عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش با حضور در مرکز علوم اسلامی ولی امر، طي سخناني حضور نخبگان حوزوی و علمی را در این مرکز از نقاط قوت آن دانست و گفت: طلاب باید از این فرصت مهم استفاده کافی را ببرند .

وی با اشاره به مسئله فرقه های نوظهور و انحرافی به عنوان یکی از آفت های مورد تهدید در دين تصریح کرد: این مرکز بایستی با آسیب شناسی دقیق از بروز کوچکترین انحرافات جلوگیری نماید.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر اهمیت تحقق فقه جواهری مد نظر امام راحل (ره) در کنار فقه اصول افزود : امثال آیت الله العظمی  اراکی که روش های نوین فقهی را در اداره مرکز علوم اسلامی ولی امر بکار می برند، موقعیتی ویژه را نصیب طلاب نموده اند که می تواند به ارتقاء سطح فضل و کمال آنان کمک شایانی کند .

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش قم را هدف جدی آسیب های دشمن قلمداد نمود و اضافه کرد : هرگونه تفکر انحرافی از جانب دشمن باید از فضای معنوی و علمی مراکز حوزوی طرد شود و با حراست دقیق ، از بروز مسائل غیر اخلاقی در خانواده ها و جامعه مانعت به عمل آید .

استاندار قم ضمن تأکید بر هراس دشمن از قدرت حوزه هاي علمیه ادامه داد : حضور مقام عالی ریاست جمهوری در بین حوزویان در جریان سفر اخیر خود به قم و سخنرانی در جمع آنها از منظر جهانی اهمیت ویژه ای داشت چرا که دیدگاه حوزه نسبت به عملکرد دولت بسیار قابل توجه است .

وي طلبه ای که به زبان و علم روز دنیا آشنا باشد را طلبه موفق دانست و افزود : شناخت مسائل روز و درکی درست از آنچه در دنیا درحال شکل گیری و رخداد است کمک می کند تا دید مناسبی از محیط امروز جوامع در نظر طلاب و حوزویان شکل بگیرد که در پیشبرد اهداف دینی و علمی این عزیزان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش کمک به گسترش و افزایش تعداد مراکز آموزشی حوزوی همچون مرکز علوم اسلامی ولی امر را دستور کار دولت و استانداری قم دانست و تصریح کرد : برای بهبود فضای آموزشی این مراکز در استان بایستی بودجه های مناسب در نظر گرفته شود که از سوی استانداری تلاش های لازم صورت می گیرد و تا نیل به نتیجه مورد نظر برای ارتقاء سطح آموزشی حوزویان و طلاب عزیز استان دائماً در حال پیگیری هستیم .

در ابتدای این جلسه ریاست مرکز علوم اسلامی ولی امر، آیت الله اراکی با ارائه توضیحاتی از شکل گیری و سابقه مرکز، هدف از تأسیس آن را دستیابی طلاب به سطوح بالای تحصیلات حوزوی تا درجه استادی و اجتهاد دانست وافزود: در این مسیر استفاده از فضلا و اساتید مطرح با سطح علمی بالا در کنار سخت گیری در مورد تحصیلات طلاب عزیز روند کار مرکز بوده است

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha