چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 346571
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
حسینی آستان قدس

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در حرم حضرت رضا (ع)خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،از مشهد، حجت‌الاسلام‌ سیدجلال حسینی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری، با اعلام این خبر گفت: محور اصلی برنامه هاي فرهنگي ، تبليغي و مذهبي حرم مطهر رضوي در سال 94 تبيين  "سبک زندگی" و"فرهنگ رضوي"  خواهد بود .

وی در ادامه به رویکردهای فرهنگی آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: توجه به حرمت ایام عزای فاطمیه در تعاملات نوروزی،توجه به شعار سال در برنامهها، خانواده محور بودن برنامه‏ها، توجه به محوریت تعاملات خانوادگی در ایام نوروز و ... از جمله اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی در حرم مطهر خواهد بود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به مهمترین برنامه حرم مطهر در ایام نوروز اشاره کرد و ابراز داشت: تجدید دیدار با رهبر معظم انقلاب، در اولین روز سال،  ساعت 3 بعد از ظهر در رواق امام خمینی برگزار خواهد شد .

وی در این باره افزود: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ، قبل از سخنرانی رهبر انقلاب ، مدیحه سرایی و قرائت قرآن توسط قاریان بین المللی برگزار خواهد شد .

*برگزاری 400سخنرانی

حجت الاسلام حسینی در ادامه به برنامه های سخنرانی و  بيان معارف در این ایام اشاره کرد و افزود: برگزاري 400 ويژه برنامه سخنراني و بيان احكام ويژه عموم زائران از جمله «نوروز محور تحول»، «آداب  معاشرت زندگی»، «نقش قرآن در زندگی حضرت زهرا(س)»، «تبیین شخصیت مبارزاتی و انقلابی حضرت زهرا (س)» از برنامه های ایام نوروز به شمار می رود.

وی در این باره افزود:  «نقش محبت حضرت زهرا(س) در زندگی »،  و «تبیین سیره فاطمی و تطبیق آن با شرایط امروز» براي زائران حريم رضوي با سخنراني حجج اسلام حسيني قمي، پناهيان، ماندگاري، عالی، سرلک ، اسلامی فر  و طباطبایی و خانم ها نيلچي زاده، حيدرزاده، عرفاتی ، صفارزاده، اله دادی ، صفار زاده و ... در اماكن متبركه رضوي برگزار خواهد شد.

عضو شورای عالی فرهنگی آستان قدی رضوی همچنین از برگزاری 135 ویژه برنامه در سوگ شهادت حضرت فاطمه(س) خبرداد و افزود:با توجه به پيوند ناگسستني قرآن و عترت در برنامه‌هاي تبليغي حرم مطهر رضوي با برگزاري 17 محفل انس با قرآن در جوار عترت و 135 نشست و كارگاه قرآني ويژه عموم زائران در رده هاي سني مختلف محافل قرآنی گسترده ای درحرم مطهر روزانه برگزار خواهد شد.

*برگزاری 800 گفتمان دینی

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه  حدود 800 گفتمان ديني در قالب «حلقه هاي معرفت» « جوانه هاي معرفت » در ایام نوروز در بخش های مختلف حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد ، افزود:700 حلقه معرفت با حضور حجج اسلام؛ سید سلیمانی ، گلزاده ، عباسی ، آهنگران ، بیاتی  و خانم ها؛ نيلچي زاده ، خدايي ، خدابخشي و جزایری  در اماكن متبركه رضوي و در تمامي ساعات شبانه روز (روزانه 42 حلقه ويژه برادران و خواهران) برگزار می گردد.

*نمایشگاه ها و نشست هاي تخصصي

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از  برگزاری 3 عنوان نمایشگاه با عنوان « سایه سار رافت » « حکایت آفتاب » و « در حریم ملکوت » با موضوعات روایت زندگی و سیره حضرت رضا علیه السلام و ... از جمله برنامه های نمایشگاهی ویژه نوروز خبر داد.

وی به برگزاری  نشست تخصصي حیات طیبه ويژه انديشمندان و فرهيختگان با موضوع؛ «تحولات اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی متاثر از نامگذاری سالها و سال 94» اشاره کرد ، افزود: با حضور حجت الاسلام مصلحی ، دکتر علی غلامی، دکتر محسن رضایی، آیت الله دری نجف آبادی در روزهای 9 ، 10و 11 فروردین ماه در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

*برنامه های ویژه کودک و نوجوان

این فعال فرهنگی  در ادامه از برگزاری ویژه برنامه کودک در شب سال تحویل خبر داد و افزود: دو ویژه برنامه کودکان در رواق و صحن مبارکه غدیر در شب سال تحویل از ساعت 18:30 تا 21 و  شکوفه های مهربانی با حضور قناد از ساعت 21:30 تا 2:30 بامداد در مهمان سراحرم شامل ؛ قصه گویی ، شعر ، همخوانی ودرسهایی ازبهار ، بهار فاطمی و روایت 8 سیره از زندگی حضرت رضا علیه السلام برگزار خواهد شد.

*انتشار سخنان رهبری به 4 زبان

وی همچنین از انتشار کتاب "بهار تا بهار" کمتر از 24 ساعت پس سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در اولین روز سال در حرم مطهر رضوی به 4 زبان دنیا خبر داد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: کتاب "بهار تا بهار" به زبان های عربی 5000 جلد، انگلیسی و آذری1000جلد و اردو 3000 منتشر خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha