چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه / مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر روح اخوت و همدلی در جامعه در رسیدگی به نیازمندان و فقرا تبدیل به فرهنگ شود، جامعه اسلامی به مدینه فاضله تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری، عصر امروز در جلسه سالیانه هیئت امنای مجمع هماهنگی دفاتر مراجع معظم تقلید، موسسات، سازمان‌ها و مراکز خیریه و خیرین استان قم که در سالن اجتماعت فرمانداری قم برگزار شد، به رسالت جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: انبیاء و اهل بیت(ع) بر اساس آیات کریم، هدایتگر جامعه اسلامی هستند و این جهان به خاطر وجود با عظمت معصومین علیهم  السلام پابرجاست.

مدیر حوزه های علمیه افزود: انسان اگر باور داشته باشد که عالم محضر خدا است، در دنیا به دنبال کارهایی خواهد بود که رضایت خدای متعال در آن باشد. خیرین چون عالم را در محضر خدا می‌دانند و به این حقیقت رسیده اند همیشه به دنبال اعمالی هستند که رضایت خدا در آن می باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان ساخت: انسان اگر اعتقاد داشته باشد که این دنیا تنها پلی برای رسیدن به جهانی دیگر است، قطعاً به دنبال اعمالی خواهد بود که در پیشگاه خداوند ارزش بالای داشته باشد و کاری که خیرین انجام می‌دهند، این‌گونه است.

عضو خبرگان رهبری گفت: اسلام دارای برنامه و ابعاد مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی است و تنها اختصاص به بعد عبادی ندارد و یکی از ارکان مهم اسلام نیز بعد اجتماعی است و باید گفت، این ابعاد منشورات اسلام هستند و این موارد نشان می‌دهد که اسلام دین تک‌بعدی نیست؛ بلکه به جامعه و انسان نیز اهمیت می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: اسلام دین اخوت و برادری است، و همه مسلمانان و جامعه اسلامی را دعوت به رسیدگی به ایتام اخوت و محبت نسبت به برادران دینی می‌کند.

وی یادآور شد: مومن بر اساس روایات در جامعه اسلامی چشم برادر مومن دیگر است و همدردی مساوات و همدلی با مؤمنین یکی از باارزش‌ترین کارها و بهترین و مهم‌ترین راه برای رسیدن به قرب الهی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: معصومین علیهم‌السلام توجه خاصی به ایتام و اخوت و همدردی نسبت به جامعه اسلامی و برادران دینی داشتند و بر همین روش بیانگر اهمیت این موضوع است.

عضو خبرگان رهبری افزود: خیرین در حقیقت در یک عزم ملی شرکت کرده و از مردم بی‌بضاعت دستگیری می‌کنند و این امر اقتدا به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: اگر روح اخوت و همدلی در جامعه در رسیدگی به نیازمندان و فقرا تبدیل به فرهنگ شود، جامعه اسلامی به مدینه فاضله تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha