سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یا فاطمه زهرا(س)

حوزه/حضرت صدیقه طاهره(س) در شرایط مختلف و با تمام وجود از حریم ولایت و امامت به خوبی دفاع کردند و زیباترین جلوه پاسداری از حریم ولایت را به تصویر کشاندند و در این راه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، پیرامون شخصیت وجودی و مقام معنوی حضرت فاطمه زهرا (س) بسی کتاب ها نگاشته شده و سخن های فراوانی بیان شده است، اما اگر هزاران برابر آن نیز از قلمرو ذهن و اندیشه بشر به درآید و صورت گفتار یا نوشتار پذیرد، باز قطره ای باشد از اقیانوس بی کرانۀ فضیلت های حضرتش.

دخت گرامی نبی اکرم(ص) تنها بانوی معصوم امت اسلامی است که نقش رهبری دارد و به عنوان " حجّت" و "اسوه" برای مردم معرفی و اطاعتش نیز واجب می باشد. بنابراین ابعاد فکری و زندگیش باید کاملا شناخته شود.

ایشان به ظاهر ، یک بشر و یک زن ، آن هم زنی جوان است؛ اما در معنا ، یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بنده صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است.

درباره حضرت فاطمه زهرا (س) هرچه بگوئیم، کم گفته ایم. به قدری ابعاد وجودی این روح مجرد و این خلاصه نبوت و ولایت برای ما پهناور و بی پایان و درک نشدنی است که متحیر می مانیم اما در مورد جایگاه بسیار والای ایشان همین بس که الگو و سرمشق عملی حضرت مهدی(عج) است.

ایشان منشاء تمام خیرات و برکات بوده و به عنوان خیر کثیر معرفی شده اند.

حضرت صدیقه طاهره(س) در شرایط مختلف و با تمام وجود از حریم ولایت و امامت به خوبی دفاع کردند و زیباترین جلوه پاسداری از حریم ولایت را به تصویر کشاندند در این راه به شهادت رسیدند.

ایشان در قیام پر حماسه فرهنگی‌اش، لحظه‌ای از افشاگری و روشن‌گری‌های هدایت‌بخش خویش دست برنداشت تا به همه مسلمانان طول تاریخ بفهماند که سکوت در مقابل مهاجمان فرهنگی پذیرفتنی نیست.

حضرت زهرا(س) در مقابل بدعت و تحریف اسلام، آرام ننشست، بلکه برخاست، جوشید و خروشید، افشاگری و روشنگری کرد؛ چرا که با الهام الهی و تحدیث جبرئیل از آینده خبر داشت و می‌دانست این روشنگری‌ها، عاقبت دل‌های لایقی خواهد یافت و نقش بی‌نظیری را در به ثمررسانی امامت و محقق‌سازی هدف خلقت ایفا خواهد کرد و سرانجام نیز در این راه به درجه رفیع شهادت رسید.

رضا صادقیان

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha