پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آلمان

آکادمی اسلامی آلمان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب لایپزیگ خوش درخشید و مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آکادمی اسلامی آلمان که بخش علمی فعّالیت های مرکز اسلامی هامبورگ را برعهده دارد، در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی­ کتاب که از تاریخ 12 الی 16 مارس 2015 در شهر لایپزیگ آلمان برگزار گردید، شرکت نمود.

در میان بیش از دو هزار غرفه موجود در این نمایشگاه تا سال گذشته تنها یک غرفه اسلامی «از سوی فرقه احمدیه» در این عرصه فرهنگی حضور داشت و امسال آکادمی اسلامی به عنوان دومین غرفه اسلامی و تنها نماینده تشیّع مشغول به تبیین معارف اسلام بود.

شعار غرفه آکادمی اسلامی؛ "از ما بخواهید"

شعار  امسال آکادمی اسلامی آلمان « Fragen Sie Uns » (از ما بخواهید) بود. جذّابیت این شعار باعث شد هزاران نفر برای دقایقی در غرفه آکادمی اسلامی توقف کنند و پرسش­های خود را مطرح نموده و پاسخ بگیرند و یا با کنجکاوی به نشریات و مجلّات و کتاب­های منتشر شده توسط مجموعه مرکز اسلامی هامبورگ نگاه کنند و به کتاب­های آن تورّقی بزنند. امسال آکادمی اسلامی آلمان با هدف تقویت دیالوگ بین ادیان و نیز معرّفی آثار اسلامی ـ شیعی به مخاطبان آلمانی زبان و اروپایی، جدیدترین نشریات وکتاب­های منتشر شده خود مانند: «اصول و پایه های اسلام» ، «اجوبة الاستفتات» ، «تمدن و مدرنیته» و بسیاری دیگر از کتاب های آلمانی و نیز شماره­های جدید مجله الفجر و سلام کیندر را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد. علاوه بر این، کتاب هایی نیز به زبان­های انگلیسی، عربی، ترکی و فارسی در این غرفه ارائه گردیدند.

«Reue im Islam ، Ehe Und Familie ، Die gläubige Frau ، Islamische Mystik ، Islamische Ethik »  و ... عناوین برشورهای مختلفی بود که برای معرفی درست معارف اسلامی در طول برگزاری نمایشگاه به بازدید کنندگان اهدا می شد.

رکورد بازدید از نمایشگاه لایپزیگ

نمایشگاه بین المللی کتاب لایپزیگ در این دوره با حضور بیش از  186 هزار نفر بازدید کننده، رکود سال­های گذشته خود را به میزان بیش از ده هزار نفر ارتقا بخشید.

باتوجه به استقبال خوب بازدیدکنندگان از غرفه آکادمی اسلامی آلمان، مجموعه مرکز اسلامی هامبورگ مصمّم است که سال آینده در سطح گسترده­ تری در این نمایشگاه حضور یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha