جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس نظری - قزوین

حوزه/ معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه سبک زندگی غربی فاقد آرامش برای بشر است، از شیوه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان سبک زندگی توام با سعادت و آرامش نام برد.

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،در قزوین بیان کرد: حضرت فاطمه (س) از معصومین هستند و در خصوص ایشان آیات فراوانی در قرآن کریم از جمله آیه مباهله، آیه تطهیر و آیات سوره مبارکه انسان نازل شده و علاوه بر این، روایات زیادی از زبان پیامبر اکرم(ص) و امام علی و اهل بیت (علیهم السلام) درباره فضائل آن حضرت وارد شده است.

وی افزود: مطابق حدیثی از امام صادق(ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) فرشته وحی بر حضرت زهرا (س) نازل می شد، این امر نشان دهنده مقام و عظمت ایشان است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه اوصاف حضرت زهرا (س) مظهر اوصاف الهی است، گفت : حضرت زهرا(س) با توجه به معرفت و شناخت بالا و آگاهی از عوامل نافرمانی  و بخاطر عصمت بالایی که در وجود نازنینشان بود از ابتدای زندگی دچار خطا و اشتباه نشدند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به عبادت و بندگی حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: عبادت حضرت فاطمه(س)، آن چنان بى همتا بود که در حدیثی قدسی خداوند بر عبادت ایشان مباهات کرده و خطاب به فرشتگانش مى فرماید"ملائکه من! بر بنده ام فاطمه، سرور کنیزانم، نظر کنید؛ که بردرگاه من ایستاده، در حالى که بند بند وجودش از خوف من مرتعش و لرزان است و با تمام قلبش به عبادت من روى نهاده است".

حجت الاسلام نظری با ذکر این نکته که سبک زندگی حضرت زهرا (س) نمونه خوبی برای الگو گرفتن در زندگی امروز است، اظهار کرد: ساده زیستی، سبک زندگی خوب و آرام حضرت زهرا (س) از ویژگی های برجسته و نمودهای زیبای سبک زندگی در دوران کوتاه مدت حیات ایشان بود که تا روز قیامت هم می توان از این نوع سبک زندگی پیروی کرد و بر اساس آن زندگی توام با آرامش و سعادت را رقم زد.

وی افزود: داشتن زندگی آرام و بدون دغدغه، اصلی مهم در زندگی است که سبک زندگی غربی فاقد این ویژگی است، اما این عامل یکی از اصول حائز اهمیت سبک زندگی اسلامی است که ما می توانیم در زندگی حضرت زهرا (س) به زیبایی این اصل را مشاهده کنیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تقارن ایام عید نوروز با دهه دوم فاطمیه، بیان کرد: دید و بازدید و انجام صله رحم که در عیدنوروز و تعطیلات شاهد گسترش و افزایش آن هستیم، اما با توجه به تقارن آن با ایام فاطمیه، باید خانواده ها تلاش کنند حرمت این روزهای عزای اهل بیت(ع) حفظ شود، خدای ناکرده شاهد برخی بی حرمتی ها نباشیم.

معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ریزی انجام شده برنامه‌های دهه دوم فاطمیه در تمامی هیئات و مساجد با حضور مبلغین و روحانیون از اعزامی بصورت پرشور برگزار خواهد شد که بیان فضایل حضرت زهرا(س) و اهل بیت(علیهم السلام) و برگزاری محافل عزاداری و روضه‌های خانگی از جمله برنامه های ایام دهه دوم فاطمیه خواهد بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha