چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ نمایشگاه“حدیث غربت در کوچه های بنی هاشم”به همت مدرسه علمیه امام صادق (ع) و سپاه شهرستان اهر، آغاز به کار کرد

داود عباسی، فرمانده سپاه ناحیه اهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، از آغاز به کار نمایشگاه "حدیث غربت در کوچه های بنی هاشم" در این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ضلع غربی پارک شیخ شهاب الدین اهری، برای بازدید عموم مردم این شهرستان و میهمانان نوروزی دایر شده است.

وی با بیان اینکه آماده سازی این نمایشگاه ۴۵ روز به طول انجامیده، افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه این است که بتوانیم ایام فاطمیه را نیز همانند ایام محرم با شور و حزن خاص خود برگزار کنیم چرا که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که فاطمیه باید عاشورایی برگزار شود.

عباسی، ترویج فرهنگ شیعه و درک مفهوم واقعی انتظار را برای رسیدن به آرمان والای بشریت و برقراری حکومت عدل در جهان را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست.

وی با تاکید به اینکه این نمایشگاه به همت حوزه علمیه امام صادق (ع) و سپاه اهر برگزار شده، غرفه غدیر،‌ کوچه‌های بنی‌هاشم، بیت سلمان فارسی، بیت ابوذر، ماجرای کوچه بنی هاشم، بیت امام علی (ع)، بیت پیامبراکرم (ص)، مسجد النبی، چاه و نخلستان و غربت قبرستان بقیع را از جمله بخش های اصلی این نمایشگاه عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: همچنین پس از مدینه نمادی از واقعه کربلا و یادمان شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس با ساختاری از فضای جبهه و جنگ که تداعی‌کننده مرام و مسلک راه شهداست در معرض دید زائران قرار دارد.

عباسی با اشاره به برنامه های فرهنگی متنوع این نمایشگاه، گفت: ‌برگزاری نماز جماعت، ختم قرآن، زیارت حضرت زهرا (س)، سخنرانی و عزاداری، غرفه پاسخ به شبهات، غرفه‌ محصولات فرهنگی و ایستگاه‌ های صلواتی از برنامه‌ های فرهنگی این نمایشگاه خواهد بود.

برپایه این گزارش، علاقه مندان می توانند تا ۲۰ فروردین ماه سال ۹۴ همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha