پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قهرمانی

سیر و گردش در طبیعت با رعايت آداب سفر باعث پرباری مسافرت انسان به عنوان مهاجر الی الله می شود که با پرداخت صدقه، خواندن 4 قُل و یاد خدا در کنار رعایت حقوق دیگران سفر ایمن می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه» با بیان تاکیدات مکتب اسلام درباره برکات سفر و آثار معنوی آن در روح و روان انسان، اظهارداشت: مشاهده نشانه های الهی و زنده شدن طبیعت موجب تغییر نگرش و ایجاد تحول در روحیه انسان می شود.

وی افزود: تفکر و تدبر در احوال و دگرگونی روزگار نشان از اراده الهی است که باید منجر به تحول در خلقیات ما شود تا بتوانیم سالی خوب با دید بهتری  داشته باشیم.

این استاد حوزه، با اشاره به آداب سفر تصریح کرد: مراد از سفر باید مقصد در آن برای خدا و با یاد او و توجه به نشانه ها در جهان هستی باشد.

مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی، بهره گیری از فرصت ایام نوروز را برای لذت بردن از نعمت های الهی مناسب دانست و افزود: تعطیلات عید باستانی زمان خوبی برای استفاده از برکات معنوی و الهی و صله رحم از خویشان و نزدیکان زمینه رضایت الهی را فراهم می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی، نیت و قصد انجام اعمال نیک در این ایام را برای رضایت و خشنودی خدا عنوان کرد و افزود: رعایت حرمت ایام فاطمیه و انجام اعمال پسندیده صله رحم زمینه خشنودی و رضایت پرودگار را در برخواهد داشت.

وی اضافه کرد: سیر و گردش در طبیعت با رعايت آداب سفر باعث پرباری مسافرت انسان به عنوان مهاجر الی الله می شود که با پرداخت صدقه، خواندن 4 قُل و یاد خدا در کنار رعایت حقوق دیگران سفر ایمن می شود.

این استاد حوزه، همچنین رعایت حقوق دیگران را از جمله آداب سفر اشاره کرد و گفت: عامل به قوانین بودن و عدم تجاوز به حقوق دیگران در رانندگی و سایر امور زندگی از جمله نکاتی است که باید به آنها دقت نمود و موجب آزار و ناراحتی دیگران نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha