پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای این که بتوانیم قاطعانه با مفاسد اقتصادی مقابله کنیم، نیاز به تاسیس نهاد نظارتی مستقلی زیر نظر مقام معظم رهبری، کاملاً احساس می شود.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گلایه از وجود برخی ناعدالتی ها و چپاول ها از بیت المال مسلمین اظهار داشت: 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ولی متاسفانه هنوز هم ما شاهد برملا شدن برخی مفاسد بزرگ اقتصادی هستیم و این موارد، اثرات مخربی بر جامعه می گذارد.

وی افزود: کسانی که مسئول و متولی بوده و پول و بودجه دستشان است، یا باید تقوا و اعتقاد قوی دینی داشته باشند تا خدای ناکرده منحرف و فاسد نشوند و یا این که مکانیسمی قوی و نظارتی بر روی عملکرد آن ها وجود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین در ادامه یک پیشنهاد عملیاتی هم داشت و گفت: باید یک نهاد مستقل و زیر نظر مقام معظم رهبری که وابسته به دولت، قوای مقننه و قضائیه نباشد، ایجاد شود و بر روی همه مسئولان و متولیان نظارت داشته باشد تا شاهد بروز و ظهور انحرافات نباشیم.

وی یادآور شد: ریشه و علت بروز این مفاسد اقتصادی به خاطر بی تقوایی و بی دقتی در اعتماد به افراد است ؛ به عنوان مثال به جهت اعتماد نامناسب به برخی افراد شاهدیم که فلان فرد رئیس بانک شده و بعد از مدتی پول هنگفتی از بیت المال را می خورد و فرار می کند و این ها همه مردم را نسبت به کشور بی اعتماد می سازد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: واقعاً مایه تاسف است که می بینیم افرادی که جزو رؤسای بانک ها بوده اند، میلیاردها تومان بالا کشیده و از کشور فرار کرده اند و بعضاً تاسف بار تر این که حتی گاه ممنوع الخروج هم نشده اند!

وی همچنین  بر لزوم عملیاتی سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری در مقابله قاطع با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و افزود: حقیقتاً خداوند وجود رهبر فرزانه انقلاب را برای همه ما حفظ کند که در مواقع حساس ، با بیانات و رهنمودهای خود به داد مُلک و مملکت می رسند و از حقوق ملت به خوبی دفاع می نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha