جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضوی مهر

حوزه/ عضو مجمع نمایندگان طلاب: گفت: باید در سبک زندگی فاطمی، نماز اول وقت، انس با قرآن، توجه به فقرا و همچنین تحکیم ولایت مداری اولین گام کلاس اهل ایمان باشد.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه صدیقه طاهره، شفیعه محشر حضرت فاطمه زهرا(س) دارای ویژگی‌های بارزی است، اظهارداشت: هیچ کس در عالم خلقت بعد از پیامبر(ص) به اندازه فاطمه زهرا(س) دارای این وسعت از ویژگی‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه امتیازهای فاطمه(س) از منظر قرآن، پیامبر(ص)، امام علی(ع) و سایر امامان(ع) قابل بحث و گفتگو است بیان کرد: مسلما این ویژگی‌های انحصاری حضرت زهرا(س)، دلالت بر عظمت بانویی دارد که در ولایت با نبوت و امامت مشترک است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: حاکم نیشابوری نقل می‌کند، عایشه همسر پیامبر(ص) گفت: بعد از پیامبر(ص) افضل‌تر از فاطمه نیافتم.

وی با اشاره به اینکه به دلالت منابع کهن و تشیع، 30 آیه قرآن در توصیف فاطمه(س) مورد تفسیر قرار گرفته افزود: فاطمه(س) مصداق آیه هل اتی، آیه تطهیر، آیه مباهله، اطعام و سوره کوثر است.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرماید که فاطمه(س) خیر کثیری است گفت: این که جبرئیل(ع) به خانه فاطمه(س) رفت و آمد داشت و در محراب فاطمه(س) زانو می‌زد، از صحنه‌های با عظمت معنوی در زندگی حضرت زهرا(س) بود.

وی بیان کرد: صلوات خاصه فاطمیه معجزه مشکل گشای پرتو انوار فاطمه (س) را رقم می‌زند و دارندگی حضرت فاطمه(س) به علم ماکان، مایکون و ماهو کائن از حقایق غیر قابل انکار پیرامون این فرشته آسمانی است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب گفت: فاطمه، منصوره، مقدسه، طاهره، مطهره، راضیه، مرضیه، هانیه و زهرا از القاب بلند مضامین حضرت زهرا(س) است و محبت قولی و فعلی پیامبر(ص) حاوی کلمات انحصاری است که ایشان پیرامون حضرت فاطمه(س) گفته است.

وی ادامه داد: خوب است بدانیم پیامبر(ص) به غار حرا رفت و اعتکاف کرد تا قرآن را بر لب جاری کند و بار دوم برای اینکه نور فاطمه(س) بر وجود پیامبر(ص) قرار گیرد؛ مجدداً اعتکاف کرد و 40 روز را در خانه ابوطالب به عبادت، شب زنده داری و اعتکاف پرداخت تا قابلیت تحویل نور حضرت فاطمه(س) را داشته باشد.

حجت الاسلام رضوی مهر عنوان کرد: افتخار ما این که انقلاب اسلامی به دست فرزند او به وجود آمد و امروز استمرار آن به دست دیگر فرزند ایشان رقم خرده است.

وی ابراز داشت: امروز فرزندان دیگری از  زهرا(س) است که در لبنان، یمن علیه ظلم سخن می‌گویند و در نجف فتوای جهاد می‌دهند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به اینکه امیدواریم این حرکت‌ها مقدمه ظهور فرزند بزرگوارش مهدی موعود(عج) باشد گفت: باید در سبک زندگی فاطمی، نماز اول وقت، انس با قرآن، توجه به فقرا و همچنین تحکیم ولایت مداری اولین گام کلاس اهل ایمان باشد.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha