سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام سید مجتبی بدری- مدیر مدرسه امام القائم(عج) تهران

حوزه/ حضرت زهرا(س) در بین ائمه(ع) جایگاهی خاص و بزرگ دارند و همه ائمه علیهم السلام ایشان را الگو و اسوه خود می دانند.

حجت الاسلام بدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به تلاقی نوروز باستانی و ایام شهادت حضرت زهرا(س)افزود: با توجه به اینکه امسال ایام فاطمیه، همزمان با عید نوروز است، مردم ما با توجه به محبتی که نسبت به اهل بیت علیهم السلام دارند و همواره در جهت حفظ مقام شامخ ائمه و تشیع گام برداشته اند؛ متوجه این موضوع بوده و نیازی به تذکر و آگاهی دادن نیست. منتهی همواره بر ما شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام لازم است تا در اینگونه ایام که همزمانی این دو مناسبت با هم روی داده است، مصائب اهل بیت علیهم السلام را بر شادی های مان ترجیح بدهیم.

مدیر مدرسه امام القائم با بیان اینکه عید امسال حزن و اندوه عزاداری حضرت زهرا(س) در سفره های هفت سین پررنگ تر است، اظهار داشت: مردم عزیز طبق روال سال های قبل صله رحم و دید و بازدیدهای شان را داشته باشند و با این حال از اظهار شادی در این ایام به احترام حضرت زهرا(س) خودداری کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در بین ائمه علیهم السلام جایگاه خاص و بزرگ دارند، گفت: همه ائمه علیهم السلام حضرت زهرا(س) را الگو و اسوه خود می دانند.

این استاد حوزه های علمیه با اشاره به نزول سوره کوثر در شأن حضرت زهرا(س) افزود: با توجه به اینکه مشرکان مکه در پی وفات پسر پیامبر(ص) به ایشان طعنه­ ابتر بودن نسل شان را می زدند، خداوند متعال با هدیه کردن وجود مقدس حضرت زهرا(س) به ایشان، حرف های باطل مشرکین را رد کرده و از نسل آن بانوی بزرگوار فرزندانی را برگزید که امامت و ولایت امت اسلامی را بعد از رحلت پیامبر(ص) عهده دار شدند و اینگونه بود که عظمت و نور الهی حضرت فاطمه(س) به جهانیان معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین بدری در پایان یکی از بهترین و بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س) را اطاعت از شوهر دانست و افزود: حضرت علی(ع) در بیان عظمت ایشان میفرمایند به خدا قسم زهرا(س) یک بار هم مرا خشمگین نکرد و هیچوقت کاری را که موجب رضایت خداوند نبود انجام ندادند. و فقط آنچه را که موجب رضایت خداوند بود را در مسیر اطاعت از شوهرش انجام داد و حتی بعد از پیامبر(ص) با آن همه حزن و اندوهی که داشتند، از راه سخنرانی و اشک و گریه با تمام وجودش و جانانه و مردانه در دفاع از ولایت حضرت امیرالمومنین(ع)ایستادند و در این مسیر جان خود را فدای ولایت کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha