سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
استادی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نباید بدون تحقیق حرفی را جایی منتشر کرد گفت: چرا باید در جامعه اسلامی روزنامه ها این گونه رفتار از خود به نمایش بگذارند، تحقیق نکرده و نسنجیده حرفی را به زبان بیاورند در رسانه ها هم منتشر کنند و بعد هم تکذیب کنند.

به گزاش خبرگزاری «حوزه» آیت الله رضا استادی، در شب شهادت حضرت فاطمه(س)  در جمع عزاداران فاطمی در مجتمع طلوع قم، به تشریح معنای امامت در مکتب شیعه، قرآن و روایات پرداخت.

وی افزود: اگرمعنای امامت درست فهمیده شود؛ قطعا بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، ولی این در حالی است که بعضی ها نمی­خواهند معنای درست امامت را بفهمند.

آیت الله استادی اظهار داشت: امامت معنای مشخص و روشنی در قرآن و روایات و در مکتب شیعه دارد؛ امام کسی است­که همه خصوصیات و ویژگی های پیامبران را برخوردار بوده و تنها وحی اصطلاحی به او نمی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام بر اساس مکتب شیعه، کسی است­که عصمت، علم گسترده، ارتباط با عالم غیب و­کرامت البته به اذن خدای متعال را دارا است.

وی اظهار داشت: امام(ع) در قرآن به معنای ادامه دهندۀ راه انبیاء است و خدا ارتباط خود را با امام خود قطع نکرده؛ بلکه امام مانند نبی از همه چیز عالم با خبر است.

آیت الله استادی با بیان این که امام امری انتخابی و همچنین قابل کنار زدنی نیست که بعضی ها فکر کردند که این گونه است افزود: این مشکلات به دلیل این است که آنها نخواستند معنای درست امامت را بفهمند و امامت را یک امر انتخابی، غیر عالم، بدون معرفت و کرامت می دانستند و به همین دلیل کسانی که به جای حضرت علی(ع) بر منصب حکومت تکیه زدند به اقرار خودشان جاهل بودند و نمی تواستند پاسخگوی مسائل عقیدتی و شرعی مردم باشند و همیشه از حضرت علی(ع) کمک می گرفتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  ابراز داشت: این حقیقتی است که نمی شود آن را منکر شد. امامت ادامه دهنده امر نبوت، معرفت و کرامت به اذن خدا است؛ ولی متأسفانه بعضی افرد جامعه که دارای ایمان و علم نبودند و جهالت در آنها وجود داشت حتی در کرامت امامان هم دچار شک و تردید و گرفتار فتنه های دشمن می شدند.

آیت الله استادی درادامه یکی از مشکلات جامعه امروزی را دوری از آموزه های دینی برشمرد و گفت: سبک زندگی اهل بیت(ع) این است  که  انسان رفتار، سکنات و اعمال معصومین (ع)را در جامعه و زندگی به اجرا دربیاورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آیا اهل بیت(ع) هر حرفی را در جامعه بازگو می کردند؟ آیا بدون تحقیق حرفی را جایی منتشر می کردند. چرا باید در جامعه اسلامی روزنامه ها این گونه رفتار از خود به نمایش گذارند، تحقیق نکرده و نسنجیده حرفی را به زبان بیاورند در رسانه ها هم منتشر کنند و بعد هم تکذیب کنند.

 آیت الله استادی گفت: متأسفانه جامعه عادت کرده به این حرکات که امروز بنویسم و حرفی بزنیم، اما فردا هم بگوییم نه این حرف را من نزدم!!

 انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha