پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 346929
۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
رضا کاظم لو خواهران قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان اینکه دفاع از ولایت نیازمند عرفان و شناخت واقعی آن است از حضرت زهرا(س) به عنوان نماد کامل ولایت پذیر و مدافع ولایت نام برد.

حجت الاسلام رضا کاظم لو، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: طبق آیه 67 سوره مائده موضوع ولایت، یکی از ارکان اصلی دین اسلام است که در روایت و احادیث اشاره فراوانی به آن شده و حتی خداوند به آخرین پیامبر خویش می‌فرماید که اگر فرمان خداوند مبنی بر اعلام ولایت بعد از خود را انجام ندهد رسالت الهی را انجام نداده و آن را ناتمام گذاشته است.

وی افزود: مسئله ولایت بعد از پیامبر اکرم(ص) از روزهای اول طرح این مسئله برای خود دشمنانی داشته لذا خداوند در ادامه آیه 67 سوره مائده به پیامبر(ص) قول می دهد که او را از شر دشمنان و بد خواهان نجات خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در جهت اجرای فرمان الهی، بارها درباره وصایت امام علی (ع) به مومنین و به خصوص در جاهایی مثل غدیر، آخرین کسالت و «لیله المبیت» جایگاه ولایت را به عنوان رکن اصیل اسلام به جامعه معرفی کرد.

حجت الاسلام کاظم لو اظهار کرد: حضرت زهرا(س) هم در ولایت پذیری و هم در دفاع از ولایت نماد کاملی است که می تواند برای کسانی که دنبال ولایت هستند، الگوی مناسبی باشند .

مدرس حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد:  ولایت پذیری و دفاع از آن نیازمند یک عرفان به ولایت است و حضرت زهرا (س) این عرفان به ولایت را حتی در زمان خود پیامبر اکرم (ص) داشته اند و لذا خطاب ایشان به امام علی(ع) با عناوینی مثل امیرالمومنین و ابالحسن(ع) نشان دهنده این بوده که ایشان شخصیتی بالاتر از همسری را برای امام علی(ع) قائل بوده اند که حتی در خطابات خود از الفاظ معمولی و رایج بین دو زن و شوهر استفاده نمی کرده اند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) هم با ایراد خطبه فدکیه به تبیین جایگاه ولایت در بین مردم جامعه اسلامی و دفاع از آن پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: معنای ولایت پذیری این است که انسان هرجا احساس کرد ولی امر مسلمین امری را مطلوب می داند آن را انجام دهد و هر جا امری را نامطلوب می داند، آن را انجام ندهد و این موضوع در شخصیت و عملکرد حضرت زهرا (س) به طور بارزی نمودار شده بود که باید جامعه مسلمین هم از ولایت پذیری حضرت زهرا (س) درس یاد بگیرند.

مدرس حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت زهرا (س) همیشه حضرت علی (ع) را علاوه براینکه به عنوان همسر قبول داشت، بالاتر از آن هم حضرت را در جایگاه ولایت قبول داشت و دفاع از ایشان نه به عنوان همسر، بلکه به عنوان ولی امر جامعه مسلمین واجب می‌دانستند و با قدرت از ولی خویش دفاع کردند و در این راه هم به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha