جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به تاکید روایات مبنی بر بیان تسبیحات حضرت زهرا(س)، گفت: اگر انسان تسبیحات حضرت زهرا(س) را با توجه و توسل بگوید، به مغفرت و عاقبت به خیری دست خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری شامگاه سه شنبه در مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور جمع کثیری از زائران و نمازگزاران در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ثواب بسیار تسبیحات حضرت زهرا(س) در روایات، اظهار داشت: بر اساس این روایات، بیان ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) پیش از خواب به عمر به انسان برکت می دهد. 

وی افزود: در روایات تصریح شده برای بیان ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س)، تسبیحی از تربت امام حسین(ع) درست کنید که ثواب بیشتری دارد و به عمر برکت می دهد.

این استاد حوزه تصریح کرد: البته از تربت امام حسین(ع) باید مطابق با شان آن، حفظ و نگاه داری شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه تسبیحات حضرت زهرا(س) شامل تکبیر، حمد و تسبیح است، گفت: تکبیر معانی بسیار بلندی دارد؛ اگر کسی اهل تکبیر شد و به آن مداومت ورزد و پرتویی از انوار کبریای الهی بر دلش بنشیند، غیر از خدا از منظرش کم رنگ می شوند.

وی افزود: حاصل تکبیر این است که انسان را به نقطه ای می رساند که عظمت الهی در دلش تجلی می یابد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: معنای دیگر تکبیر، حلم خداوند در مقابل گناهان انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه کسی که اهل حمد خدا شود دیگر مشغول دنیا نمی شود، ابراز داشت: حامدین در دنیا با خدا ارتباط دارند و همه حوادث برای آن ها گویای جلال الهی است و آنان جمال الهی را مشاهده می کنند.

وی با بیان اینکه تسبیح توجه به کبریای الهی است، اظهار داشت: مسبحین کسانی هستند که احساس می کنند همه کارهای خدا زیبا است و هیچ نقصی در آن ها وجود ندارد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان تسبیحات حضرت زهرا(س) را با توجه و توسل بگوید، به مغفرت و عاقبت به خیری دست خواهد یافت.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha