جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمدرضا صالحیان

حوزه/ رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان با توجه به نام‌گذاری سال 94 از سوی رهبر انقلاب گفت: با توجه به اینکه یکی از آرزوهای امام راحل(ره) صدور انقلاب بود، ملتی می‌تواند انقلاب را صادر کند که ابتدا در خود همدلی و هم‌زبانی داشته باشد تا سرمشق و الگو برای دیگر ملت‌ها بشود.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان درباره نام‌گذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب، ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: این بحث همدلی و هم‌زبانی از آموزه‌های قرآن است و قرآن دراین‌باره معتقد است که اگر غیرازاین باشد جامعه و ملت بی هدف خواهند بود.

وی افزود: در ملتی که مانند امام (ره) رهبری آن را بر عهده داشته که معتقد به صدور انقلاب بود، ابتدا باید در میان خود این همدلی و هم‌زبانی به‌ویژه میان دولت و ملت را تقویت کند. ملت نیز راه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را طی می‌کند و بااین‌همه شهید حاضر نیست خفت و ذلت را بپذیرد چراکه در غیر این صورت این‌همه هزینه نمی‌داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان تصریح کرد: دولت باید با این اندیشه ملت که برخاسته از اندیشه امام و رهبری است، همدل و هم‌زبان شود یعنی در سطح بین‌المللی و مذاکرات و گفتگوها نمی‌شود که دولت راه خود را رود و ملت راه خودرا طی کند.

وی ادامه داد: یکی از آرزوهای امام راحل(ره) صدور انقلاب بود و ملتی می‌تواند انقلاب را صادر کند که ابتدا در خود این همدلی و هم‌زبانی را داشته باشد تا سرمشق و الگو برای دیگر ملت‌ها بشود.

حجت‌الاسلام صالحیان بیان کرد: اگر رسانه‌های جهانی و تحلیلگران سیاسی دنیا این‌گونه تحلیل کند که نظر ملت، دولت و رهبری جامعه متفاوت است و در ذات چنین کشور تشتت و تفرق وجود دارد و همدلی و هم‌زبانی وجود ندارد، چطور می‌تواند پیشوا و الگوی انقلاب‌های دیگر بشود.

وی ابراز کرد: بنابراین این شعار سال را باید مهم دانست و بر آن توجه داشت وچه در جریان مذاکرات هسته‌ای و چه در بیداری‌های اسلامی این مهم باید نقش مهم خود را ایفا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha