جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 346998
۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کتاب خطبه فدکیه

حوزه/ همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها کتاب «خطبه فدکیه ،ذوالفقار فاطمه(س)» به بازار عرضه شد.

محمد جواهریان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: یکی از مهمترین بخش های تاریخ اسلام که امروز باید مورد بازخوانی قرار گیرد، بخش بسیار حساس رویدادهای پس از وفات پیامبر(ص) است.

وی افزود: با همین رویکرد کتاب با ارزش خطبه فدکیه ،ذوالفقار فاطمه سلام الله علیها به قلم حجت الاسلام حجت الله سروری همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به بازار کتاب عرضه شدودر اختیار علاقمندان  قرارگرفت.

مدیر ارتباطات دفتر نشر اندیشه تصریح کرد: این کتاب در 5000 نسخه توسط انتشارات جوانان موفق (پخش متین)عرضه می شود؛ همچنین ترجمه روان همراه با لغت شناسی خطبه از ویژگی های دیگر این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم، «اما صفحات تاریخ بایداعتراف کند که می کند، در آن روزها كه علي علیه السلام نمي‌توانست دست به شمشير ببرد، این  فاطمه سلام الله علیها  بود که با کنار هم گذاشتن کلمات، شمشيري ساخت چون ذوالفقار _ آتش‌ بيان و حق‌نشان _ به قيام الهي دست زد كه هم خوني ريخته نشد، و هم حقيقت را تا ابد بر لوح تمام زمان ها و پيكره ی عالم بشریت ثبت گردید.

جواهریان گفت این کتاب در 5 بخش  ودر200صفحه تنظیم گردیده است که از زوایای مختف به خطبه حضرت زهرا (س)پرداخته شده است؛ نکته جالب این است که این کتاب در کمتر از ده روز به چاپ سوم رسیده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه کوثری IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    0 0
    واقعا چای کتابی با لغت شناسی خطبه حضرت زهرا خالی بود ممنون از نویسنده کتاب