سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 347011
۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
غریفی

حوزه/ نظام بحرین برای حمایت کشور از این بحران باید توجه داشته باشد که باید به جای شعار دادن و سخنرانی به عمل و اراده جدی و عزم صادقانه روی بیاورد و گام های عملی برای حل بحران و اصلاحات سیاسی بردارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله سید عبدالله غریفی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام صادق شهر الدراز بحرین بر ضرورت ایجاد اصلاحات سیاسی برای حل بحران سیاسی بحرین تاکید کرد و گفت: باید جلوی بحران و فضای خفقان و اختلافات و درگیری ها گرفته شود.

وی افزود: نظام بحرین برای حمایت کشور از این بحران باید توجه داشته باشد که باید به جای شعار دادن و سخنرانی، به عمل و اراده جدی و عزم صادقانه روی بیاورد و گام های عملی برای حل بحران و اصلاحات سیاسی بردارد.

آیت الله غریفی گفت: نظام آل خلیفه و مردم هر دو باید در اصلاحات سیاسی سهیم باشند. ما هنگامی که از اصلاحات سیاسی و ایجاد تغییرات سخن می گوییم، هدف ما رسیدن مردم به حقوق و منافع و کرامت و آزادی و امنیت است.

وی افزود: ملت بحرین حق دارند در سیاست کشور حضور واقعی و فعال داشته باشند و از عملکرد نظام خود انتقاد کنند و دست به تظاهرات بزنند. وی خواستار برخورد منصفانه نظام با جنبش مردمی بحرین شد و گفت: بیشترین سخنانی که در مورد جنبش مردم گفته می شود غیر منصفانه است.

غریفی در ادامه بر اهمیت گفتگوی ملی جدی و حقیقی میان نیروهای معارض و نظام سیاسی به دور از فضای امنیتی تاکید کرد و گفت: بسیاری از بحران های موجود در واقع پیامدهای دوری از گفتگو در کشور است.

وی افزود: بسیاری از اتفاقات کنونی موجب خوش بینی نیست به ویژه پس از افزایش بحران بازداشت ها و استمرار بازداشت و محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق که منجر به افزایش نگرانی و تردیدها در مورد اراده نظام برای حل مشکلات و خروج از بحران شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha