پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نابلسی

حوزه/ آیت الله نابلسی گفت: عجیب این است که عربستان خواهان جنگ در لیبی، سوریه، عراق و یمن است، اما چیزی جز صلح و آشتی با اسراییل را نمی خواهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگاری حوزه، آیت الله نابلسی از علمای برجسته شیعی لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت زهرا(ع) در شهر صیدا گفت: امروز عملیات های نظامی عربستان، همنام عملیات نظامی آمریکا و اسراییل علیه ملت های منطقه است. عربستان که تاریخی عجیب و سرشار از ترس و بزدلی و ارتشی بیکار و سلاحی بیصدا دارد، امروز ناگهان شجاع شده و به جنگ روی آورده است!

وی افزود: حاکمان جدید عربستان جنگ طلب شده اند در حالی که تا کنون تمام حاکمان عربستان سر خود را در شن های بیایان مخفی کرده بودند. اما گویی شن های عربستان فقط برای سرهایی جا دارد که هنگام فرا رسیدن مسایل جهان عرب و اسلامی به ویژه مساله فلسطین احمق می شوند.

شیخ نابلسی گفت: سال های زیادی است که منتظریم عربستان برای جهان عرب و اسلام کاری بکند و گامی در جهت اتحاد اسلامی و عربی بردارد یا شعار آزادی فلسطین را سر دهد یا اینکه اقدامی در جهت شکوفایی اقتصاد عربی بردارد. سال ها است منتظریم عربستان ملت های مستضعف و محروم جهان عرب را یاری کند و به کشورهای فقیر عربی کمک کند و به کشورهای اسلامی در مواجهه با اسراییل کمک کند. سال ها است منتظریم عربستان از جنبش های مقاومت حمایت کند و فضایی عربی و اسلامی خودباور و خودکفا ایجاد کند و مایه آبروی اسلام به عنوان دین حامی مستضعفان و فقرا باشد و از مسلمانان و کشورهای اسلامی و مقدسات آنها در برابر استکبار دفاع کند، اما امروز شاهد این هستیم که حاکمان عربستان به تجاوز به یمن روی آورده اند و توجهی به سال ها فریاد فلسطینیان و دادخواهی آنها ندارند، زیرا بیشتر وقت آنها صرف بازی با بازهای شکاری و لهو و لعب می شود.

این عالم لبنانی ادامه داد: علت حملات امروز عربستان به ملت مستضعف یمن این است که این ملت می خواهد سخن حق را بگوید و حقوق سلب شده خود را باز پس بگیرد. اکنون کشورهای عربی مزدور عربستان که تاکنون برای کشتارهای غزه صدایی از آنها بلند نمی شد، با هم متحد شده اند چون گروهی از مردم آزاده یمن علیه سیاست پادشاهان عربستان قیام کرده اند.

وی افزود: از دیرباز از عربستان امید خیر داشته ایم و همچنان نیز برای تمام کشورهای عربی و اسلامی خواهان امنیت و سلامت هستیم، اما وقت آن فرا رسیده که عربستان و کشورهای بی ارزش وابسته به او بدانند که زمان سکوت در برابر توطئه ها و تجاوز آنها به ملت های عربی و اسلامی به سر رسیده است. اکنون وقت آن فرا رسیده که عربستان و کشورهای مزدور آن بدانند که به واسطه هم پیمانی با دشمن اسراییلی و پیروی از غرب رسوا شده اند. زمان آن فرا رسیده که بت های شرارت و فتنه عرب درهم کوبیده شود. تجاوز به ملت یمن به هیچ وجه برحق نیست و تمام فعالیت ها و تبلیغات رسانه ای نمی تواند واقعیت موجود را تغییر دهد. واقعیت این است که این ائتلاف عربی علیه یمن ائتلافی احمقانه است که به زودی به زیان آنها تمام خواهد شد. این کشورها که با بهانه های دروغ برای حمله به یمن متحد شده اند به زودی با جواب دندان شکن و تحقیر آمیز ملت یمن روبرو خواهند شد.

آیت الله نابلسی افزود: عجیب این است که عربستان خواهان جنگ در لیبی و جنگ در سوریه و جنگ در عراق و جنگ در یمن است، اما چیزی جز صلح و آشتی با اسراییل را نمی خواهد.

وی در پایان افزود: هنگای که مردم فلسطین به مقاومت روی می آورند، صدای مقامات عربستان بلند می شود که آنها را به آرامش و ضرورت التزام به حکمت و گفتگو دعوت می کند، اما سبب چیست که خود عربستان نمی خواهد در برخورد با این کشورها حکمت داشته باشد و آرامش را حفظ کند در حالی که خود عربستان به رعایت صلح و ثبات با کشورهای عربی و اسلامی و حقوق همسایگان خود سزاوار تر است. اکنون با حمله عربستان به یمن چهره حقیقی این کشور برای ملت های منطقه نمایان شد و همچون گرگ سیاهی چنگال های زشت خود را نمایان ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha