شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بحرینی - مرکز اسلامی واشنگتن

حوزه/ یکی از دردها و مریضی های مسری که هر روز بر روح و جان انسان امروزی تسلط بیشتری پیدا می‌کند، نقابداری بشر امروزی است، یا به تعبیر دیگر، پوشیدن حقیقت درون خویش و رفتار تصنعی و ساختگی که به نوعی نمایشگری می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بحرینی مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن طی یادداشتی با عنوان "نقابداری بشر امروزی" ابراز داشت: « در دنیایی زندگی می کنیم که انسان با پیچیدگی های زندگی ماشینی کم کم با هدف اصلی خویش که رسیدن به اوج انسانیت یعنی همان خلیفه الهی است، فاصله بیشتری گرفته و از راه انسانیت بیرون آمده. اغلب دانش ها و تحقیقات بشری بعد مادی او را نشانه رفته و نسبت به جان و روح و روان او کوتاهی بزرگی صورت گرفته است.

آیا به موازات توسعه مادی، پیشرفت معنوی داشته ایم؟!

درباره دنیای مدرن امروز با همه توسعه مادی که داشته و عقل معاش آن در حد اعلا به کار گرفته شده - و هرروز فصل نوینی از اختراعات و ابتکارات را به نمایش گذاشته - آیا می توان گفت که به موازات آن در بعد آدم شدن انسان پیشرفتی حاصل شده یا خیر؟ یکی از دردها و مریضی های مسری که هر روز بر روح و جان انسان امروزه تسلط بیشتری پیدا می‌کند، نقابداری بشر امروزی است، یا به تعبیر دیگر پوشیدن حقیقت درون خویش و رفتار تصنعی و ساختگی که به نوعی نمایشگری می کند.

انسان امروز، چهره واقعی اش را فراموش کرده است

انسان امروز باید از خود واقعی خارج شده و چهره واقعی خود را فراموش کرده و ماسک و نقابی روی حقیقت و واقعیت خود بپوشاند تا ارزشمند شود. بازیگری (نقابداری ) در چهره انسانی به عنوان هنر شناخته می‌شود؛ نقابداری تبدیل به ارزش شده و افراد از کوی و برزن نقابداری را می پسندند. مثل اینکه در دنیای امروز شرایط برای ارتباط آدم ها با آدم ها عوض شده و ارتباط نقاب ها با نقاب ها افزایش پیدا کرده است؛ فرصت از انسانها برای دیدن سیمای حقیقی یکدیگر گرفته شده و دید یکدیگر با نقاب جایگزین گردیده است.

زندگی تصنعی و گرفته شدن آرامش از انسانها

مثل اینکه فصل زندگی امروزی فصل نقابهاست و کسی بدون نقاب دیگری را نمی بیند. البته در این فصل از زندگی انسان خستگی مفرط پیدا نموده و به خاطر نقابها اعصاب به هم ریخته ای دارد . صبح که بیدار می شود، با نگرانی با کارهای متعدد مواجه می شود و آن آرامش گذشته زندگی انسانی در زندگی امروز کم رنگ شده است. هر روز با خبری نگران کننده از گوشه و کنار مواجه می شود. نقاب در همه شغل های مادی و معنوی تبدیل به ارزش شده حتی در حوزه دینی هم دنیای امروز پر از نقابداران گردیده . کسانی که دین خالص را عرضه کنند محدودند و به دلیل اینکه بی نقابند، جایگاه لازم را نداشته و مورد پسند نیستند. مثل اینکه پسندیدن فرد با روی واقعی ممکن نیست باید بازیگر(نقابدار) باشند همانند بازیگران هالیوود. جان آنها با رفتارهای ظاهری آنها تفاوت داشته باشد  و زبان با دل یکی نباشد ، تا مقبول افتد . البته تاریخ انسانی مملو از نقابداران است، اما روزگار امروز به گونه دیگری است.

اگر پرده ی چهره انسان امروزی کنار رود حیاتی بدتر از وحش نمایان خواهد شد زیرا انسان وقتی که از خویش بیرون آمد و ماسکش را برداشت، می بیند از پرورش جانش غافل بوده و رسیدگی به نقابش در اولویت بوده و در این مسیر جان او گندیده است...»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha