جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی بیرجند

حوزه/ جمهوری اسلامی روزی است که مردم متدین و انقلابی ایران با عقلانیت و تدبر در یک حماسه با شکوه 2/98 دهم درصدی آن را رقم زدند.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به روز دوازهم فروردین ماه که به روز جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شده، گفت: جمهوری اسلامی روزی است که مردم متدین و انقلابی ایران با عقلانیت و تدبر در یک حماسه با شکوه 2/98 دهم درصدی، آن را رقم زدند.

وی افزود: این حماسه در جهان بی سابقه بود و امام خمینی(ره) با آگاهی کامل یک مدل حکومت کاملا متفاوت از حکومت های دنیا را به نام جمهوری اسلامی با مشارکت حماسی مردم به جهانیان معرفی کرد.

حجت الاسلام عبادی اظهار داشت: تفاوت جمهوریت ایران با کشور های دیگر در کلمه اسلامی است و امام (ره) به اسلامی بودن به قدری تاکید داشتند که فرمودند"جمهوری اسلامی ایران یعنی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: هر کدام از جمهوریت و اسلامی بودن معنای خاصی دارد که برای اولین بار در جهان اتفاق می افتاد. جمهوریت به‌معنای گرفتن مقبولیت از مردم اسلامی بودن هم به معنای گرفتن مشروعیت از خدا است.

حجت الاسلام عبادی افزود: در این نوع از مدل حکومتی دین از سیاست جدا نیست و مردم برخلاف حکومت های غرب مشارت فعال در انتخابات دارند و اسلامیت و ارزش‌های دینی در آن موج می زند و اگر چه  بعضی‌ها قائل به جدایی دین از سیاست بودند.

وی اظهار داشت: روز جمهوری اسلامی ایران یکی از روزهای ماندگار در تاریخ پرفراز و نشیب ایران در ایام بهار است.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: قرار گرفتن روز جمهوری اسلامی با ایام بهار و نوروز نشان دهندۀ رویش و بیداری جامعه اسلامی و معنویت است، زیرا در ایام بهار درختان شروع به رشد، نمو، رویش و بیداری می کنند.

حجت الاسلام عبادی  با بیان اینکه رمز موفقیت کشور و انقلاب  در اطاعت از ولایت فقیه بوده است بر ضرورت پیروی و حفظ از این رکن مهم و تأثیرگذرا انقلاب تاکید کرد.

وی افزود: ولایت فقیه رکن جدا نشدنی این نوع مدل حکومت است و امام خمینی(ره) هم تاکید فروانی بر پیروی از ولایت داشتند و وجود آن را پشتوانۀ بزرگ برای انقلاب می دانستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات انقلاب های منطقه را ندانشتن رهبر مقتدر در رأس انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر آگاه، مدیر، مدبر و شجاع می تواند یک کشور و انقلاب را از

 نابودی و گمراهی نجات دهد و به پیروزی برساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha