جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از لوازم جدی رشد و رونق اقتصادی را توجه به شعار سال و تلاش برای اجرایی کردن آن عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی اظهار داشت: بی شک لازمه رونق اقتصادی و شکوفایی و تحول مورد نظر در بخش اقتصاد، توجه به همین شعار و تلاش در زمینه اجرایی کردن آن است.

وی همچنین افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات نخستین روز از سال در حرم مطهر رضوی، بر لزوم تلاش بی وقفه برای شکل گیری اقتصاد ملی تاکید کردند که در این راستا باید ضمن مهار موج واردات ، زمینه های رونق تولید داخلی را فراهم آورد که در این صورت شاهد اشتغالزایی و رفع نسبی معضل بیکاری نیز خواهیم بود.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاکید کرد: بی شک همدلی و همزبانی دولت و ملت و تحکیم و تعمیق وحدت ملی یکی از مهم ترین پیش نیازهای رشد و توسعه جامعه ما به خصوص در عرصه های اقتصادی است که هم عامه مردم و هم به خصوص مسئولان و نخبگان نباید از آن غافل شوند.

وی با اشاره به این که امروزه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از مهم ترین مشکلات کشور ما به شمار می رود، گفت: ما حقیقتاً در کشورمان دارای نیروی انسانی بسیار غنی و ارزشمند هستیم که باید با فعال کردن توانمندی های داخل و تقویت اقتصاد ملی ، زمینه و بستر بهره گیری از این نیروی عظیم و تاثیرگذار را فراهم نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha