جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احزاب لبنان

حوزه/ به تازگی و پس از انقلاب یمن حملات برنامه ریزی شده علیه ایران افزایش یافته تا بلکه از این طریق بتوانند مانع حمایت جمهوری اسلامی ایران از یمن و ملت های عربی در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و بحرین شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، احزاب و شخصیت های ملی لبنان در نشستی مواضع فؤاد سینیوره رییس جمهور لبنان و ولید جنلاط نماینده مجلس و برخی وزرا و شخصیت های وابسته به 14 مارس را علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم کردند و این سخنان را تلاش برای تخریب چهره ایران دانستند.

در بیانیه این نشست آمده: حملات خصمانه و تحریک آمیز علیه ایران و نقش مثبت و سازنده ایران در منطقه در راستای حملات برنامه ریزی شده است و به تازگی و پس از انقلاب یمن و سرنگونی طاغوت در این کشور نیز افزایش یافته است تا بلکه از این طریق بتوانند مانع حمایت جمهوری اسلامی ایران از یمن و حمایت ایران از ملت های عربی در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و بحرین و یمن بشوند.

این نشست افزود: شاه پهلوی در ایران، ژاندارم خلیج فارس و حافظ منافع آمریکا در منطقه و هم پیمان رژیم صهیونیستی و دشمن عرب ها بود در حالی که ایران انقلابی سیاست هایی کاملا متفاوت دارد و حامی ملت فلسطین و مقاومت برای آزادی فلسطین اشغالی از دست صهیونیست ها است و با سلطه آمریکا بر منطقه مخالف است و خواستار همکاری کشورهای عربی برای تشکیل یک منظومه امنیتی در خلیج فارس بدون دخالت بیگانگان می باشد.

احزاب و شخصیت های شرکت کننده در این نشست افزودند: سمپاشی های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف تخریب نقش سازنده و مثبت ایران در منطقه و جلوگیری از حمایت ایران از مقاومت در برابر سلطه غرب و آمریکا صورت می گیرد.

این نشست در ادامه چنین اظهارات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد و گفت: جهان عرب و نیروهای ملی باید از ایران سپاسگزار باشند و از ایران به خاطر حمایت از مقاومت و آزادی جهان عرب تشکر کنند. اما این نظام های عربی مرتجع هستند که باید در مواضع خود تجدید نظر کنند، چرا که به وظیفه و مسؤولیت خود در دفاع از مسایل جهان اسلام و ملت های مسلمان و فلسطین عمل نکرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha