جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 347203
۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
شیخ یزبک

حوزه/ صبر و بردباری و استقامت و رهبری حکیمانه و التزام به رهنمودهای آیت الله خامنه ای و نترسیدن از دشمن، دیگران را وادار کرد پس از مذاکراتی طولانی، حق ایران در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را به رسمیت بشناسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد یزبک امام جمعه بعلبک لبنان و رییس هیئت شرعی حزب الله در خطبه های نماز جمعه بعلبک گفت: همه از ارتش لبنان در جنگ با تروریست های تکفیری حمایت می کنند تا ارتش راه را بر تروریست های عرسال ببندد و از شهروندان عرسال و مناطق دیگر و ذره ذره خاک کشور دفاع کند.

وی از دولت نیز خواست تمامی امکانات لازم را برای برقراری امنیت و ثبات و حمایت از شهروندان در برابر تروریست ها و صهیونیست ها فراهم سازد؛ چرا که صهیونیست ها همچنان قطعه ای گرانبها از سرزمین ما را در کفرشوبا و مزارع شبعا اشغال کرده اند.

شیخ یزبک در ادامه سخنان خود روزه و جمعه بزرگ مسیحیان را به آنها تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد رییس جمهور لبنان نیز هرچه زودتر انتخاب شود تا شادی و عید مردم تمام شود.

وی افزود: اگر لبنانی ها بخواهند مؤسسات و نهادهای کشور را فعال کنند و جلوی فساد را بگیرند و به گفتگو و تفاهم روی بیاورند، می توانند و ما نیز به عنوان مردم لبنان باید با وحدت و همبستگی خود آتش و فتنه را از کشور خود دور سازیم و این اتفاق نیازمند اعتماد و احترام متقابل می باشد.

امام جمعه بعلبک گفت: صبر و بردباری و استقامت و رهبری حکیمانه و التزام به رهنمودهای آیت الله خامنه ای و نترسیدن از دشمن، دیگران را وادار کرد پس از مذاکراتی طولانی حق ایران در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را به رسمیت بشناسند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با ارزش های اخلاقی خود پیروز شد و فتوای امام خامنه ای مبنی بر تحریم سلاح های کشتار جمعی نقشی اساسی در این زمینه داشت و از سوی دیگر عصبانیت اسراییلی ها و نتانیاهو نشان دهنده مثبت بودن این توافق است و این پیروزی در واقع پیروزی اسلام ناب محمدی و تمام مستضعفان جهان است.

شیخ یزبک گفت: تجاوز سعودی آمریکایی به یمن بر خلاف منطق عربی و اسلام و منافع ملت ها است و گردنکشی طاغوت ای زمان برای ادامه سلطه بر ملت ها است. وی همچنین کشتار مردم یمن و تخریب زیرساخت های این کشور را که با سکوت سازمان های بین المللی همراه شده محکوم کرد و تاکید کرد که با وجود تمام دشمنی ها ملت یمن هر روز به پیروز ینزدیک تر می شوند، چون اراده ملت ها پیروز است و در خاک یمن جایی برای گردنکشان وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha