جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نابلسی

حوزه/ آیت الله نابلسی در این دیدار تاکید کرد که ایران به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه و سیطره بر کشورهای عربی نیست، بلکه به دنبال کمک به ملت ها در جهت تعیین سرنوشت خویش و تقویت روابط برادرانه می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، محمد حسن تبرائیان معاون دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله عفیف النابلسی از علمای لبنان دیدار کرد.

آیت الله نابلسی در این دیدار تاکید کرد که ایران به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه و سیطره بر کشورهای عربی نیست، بلکه به دنبال کمک به ملت ها در جهت تعیین سرنوشت خویش و تقویت روابط برادرانه می باشد.

شیخ نابلسی افزود: سیاست های ایران همواره در چهارجوب مواجهه با استکبار و مبارزه با ظلم بوده و اگر برخی این سیاست را تلاش برای سلطه گری می دانند سخت در اشتباهند؛ چرا که حمایت ایران از ملت لبنان و عراق و فلسطین برای گسترش نفوذ خود در این کشورها نیست، بلکه برای یاری این ملت ها در جهت آزادی از سلطه آمریکا و اسراییل است.

وی افزود: ایران با تقسیم و تجزیه جهان عرب و اسلام بر اساس ملاک های طایفی و مذهبی مخالف است و هرگز به دنبال اهداف طایفی نبوده است بلکه اهداف ایران همواره اسلامی و وحدت گرایانه و انسانی بوده و این اظهار نظرها و مواضع کشورهایی مانند عربستان نشانه درماندگی آنها در برابر ایران می باشد.

شیخ نابلسی تاکید کرد که نظام عربستان باید به خاطر جنایت های خود در یمن رسوا شود و کشورهای اسلامیِ دست اندرکار باید جلوی ریخته شدن خون مردم بی گناه یمن و کشورهای اسلامی را بگیرند و راه را برای گفتگو و ترک خشونت باز کنند.

گروه ایرانی نیز در این دیدار سلام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را به آیت الله نابلسی ابلاغ کردند و از وی به خاطر مشارکت در کنفرانس وحدت اسلامی تهران تشکر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha