چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام فرحانی معاونت آموزش

حوزه/ عضو شورای گسترش حوزه علمیه از برپایی اردوی 181 نفر از برگزیدگان سومین مرحله کشوری المپیاد علمی طلاب و فضلای حوزه های علمیه تا پایان فروردین ماه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اعلام این خبر اظهارداشت: حوزه از دو سال گذشته موفق به برگزاری  المپیاد علمی طلاب و فضلا در مدارس علمیه سراسر کشور شده است.

معاون آموزش و امور  حوزه های علمیه با بیان اینکه سبک و سیاق برگزاری  مرحله نخست این المپیاد با این دوره متفاوت بود، افزود: در دومین دوره المپیادعلمی طلاب که با برنامه ای مدّون و دقیق تر از دوره نخست و به صورت مدرسه ای ، استانی و کشوری  برگزار شد، تعداد 6847 نفر از سراسر کشور در مرحله مدرسه ای مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند که از این تعداد 129 نفر به عنوان برگزیده استانی در یک نشست علمی و مطالعاتی در قم با یکدیگر به رقابت پرداختند که تعداد 12 نفر حائز رتبه برتر و این تعداد 6 نفر شایسته تقدیر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی ادامه داد: مراسم اختتامیه دومین المپیاد علمی طلاب با حضور آیت الله العظمی سبحانی و مدیر حوزه های علمیه کشور و تقدیر و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

وی به تشریح برپایی سومین دوره المپیاد علمی طلاب سراسر کشور پرداخت و افزود: در سال گذشته بیش از6900 نفر در مرحله مدرسه ای مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند که تعداد 905 نفر برگزیده و موفق به راه یابی به مرحله استانی شدند، از این تعداد 131 نفر به عنوان برگزیدگان مرحله استانی برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه با اشاره به مرحله کشوری المپیاد علمی طلاب و فضلای مدارس و حوزه های علمیه اظهارداشت: در این مرحله علاوه بر 131 برگزیده استانی تعداد 50 نفر از برگزیدگان سفیران هدایت و مراکز تخصصی  حوزه، جمعاً 181 نفر موفق به راه یابی در مرحله کشوری المپیاد علمی طلاب شده اند که در اواخر تابستان 94 به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی گفت: المپیاد علمی طلاب ویژه 4 مقطع تحصیلی می باشد که هر مقطع در یک یا چند رشته مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: "اتمام پایه 3 برای رشته ادبیات"، "اتمام پایه 6 برای رشته فقه و اصول یک"، "اتمام پایه هشت برای رشته فقه و اصول 2"، "اتمام پایه 10 برای فقه و اصول 3، علوم عقلی و علوم نقلی" از جمله مقاطع و رشته های مورد نظر می باشد.

وی یادآور شد: سفیران هدایت در مقطع اول و رشته های مراکز تخصصی در مقطع چهارم به بخش علوم عقلی و نقلی اضافه می شوند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از گفت وگوی خود اظهارداشت: با مساعدت مدیر حوزه های علمیه به منظور تقویت روحیه پژوهشی و آشنایی هر چه بیشتر طلاب و فضلای برگزیده مراحل استانی، سفیران هدایت و مراکز تخصصی با فضای کارهای تخصصی و برجسته حوزه همچنین تعامل با متخصصان علوم مختلف، اردوی علمی را در پایان فروردین ماه 94 در یکی از استان های کشور برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین فرحانی افزود: این اردو علمی و آموزشی با هدف تعامل  هر چه بیشتر برگزیدگان علمی با یکدیگر کارگاه های آموزشی ویژه  برگزار می شود  به طوری که ارتقای علمی برگزیدگان اولویت اصلی کار ما است.

وی اضافه کرد: ان شاءالله شهریورماه نتیجه نهایی المپیاد علمی طلاب و فضلای حوزه های عملیه که شامل برگزیدگان مرحله استانی، سفیران هدایت و مراکز تخصصی است، مشخص خواهد شد.

انتهای پیام    17/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فلاح IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    سلام کلمه ای بغیر از ماراتن نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟