جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نهج البلاغه

حوزه / کارشناس حوزوی با تاکید بر لزوم ایجاد نهضت غربت زدایی از نهج البلاغه، گفت: نهج البلاغه آن قدر جامع است که برخی از اندیشمندان مسیحی بارها آن را خوانده و از محتوای غنی آن در زندگی خود استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان،  حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، در سلسه جلسات شرح نامه 31 نهج البلاغه، در مجموعه فرهنگي عاشوراييان، با تأکید بر اینکه نهج البلاغه گنجی است که ما باید از بهره برداری کنیم، اظهار کرد: باید نهضت غربت زدایی از نهج البلاغه ایجاد شود.

وی با تاکیدبر این که ما وظيفه د اريم در مقام شيعه و محب اميرالمومنين(ع)، نهج البلاغه را بشناسيم، ابراز داشت: گرچه زیارت و حضور در حرم حضرت علی (ع) ثواب دارد، اما شناخت و مطالعه عميق  کتاب نهج البلاغه  و كلام حضرت امير(ع) از اهيمت بيشتري قرار دارد

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه نهج البلاغه دَري از جهان گوهر و انديشه و كلام مولاي متقيان به سمت ما  باز می کند، تصریح کرد: متأسفانه افرادی از روي ناآگاهي و كج فهمي به بهانه آن كه این کتاب تخصصی است، از رواج شايسته و بايسته آن جلوگیری می کنند، در صورتی که این کتاب جامع می تواند در تمام دوره های مختلف زمانی به کار آید.

حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: نهج البلاغه آن قدر جامع است که برخی از اندیشمندان مسیحی و اهل تسنن بارها آن را خوانده و از محتوای غنی آن در زندگی خود استفاده کرده اند، در کنار این مسئله، بسياري از خطبه ها و مطالب آن منحصر به زمان دوران امامت امير المومنين(ع) نيست و براي جامعه امروز نيز قابل استفاده است.

وی با اشاره به نامه 31 نهج البلاغه "نامه حضرت علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع)"، تأکید کرد: این نامه منشور تربیتی بشریت است و جوان ها می توانند در زندگی از آن بهره بگیرند.

این کارشناس حوزوی  یادآور شد:این نامه نشان می دهد که مسئله تربیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که حضرت علی (ع) پس از وقایع جنگ صفین خود را به عنوان فردی فانی معرفی می کند و با آرامش تمام برای تربیت فرزندش، از روزگار می نویسد به نوعی که انسان فکر می کند، نویسنده از سیاست فارغ بوده و تنها به فکر رفاه حال خانواده اش است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha