جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امر به معروف

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر، نشانه غیرت دینی و انسان دوستی است، گفت: امروز متاسفانه بی تفاوتی نسبت به یکدیگر شدت گرفته و این مسئله زیبنده جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم (ص)که می فرمایند "مَنْ اَصْبَحَ لا يَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمينَ فَلَيْسَ مَنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ/هر كس صبح كند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نيست و هر كس فرياد كمك خواهى كسى را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست(كافى، ج 2، ص 164، ح 5)، گفت: امروز متاسفانه بی تفاوتی نسبت به یکدیگر شدت گرفته و این مسئله زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: در جامعه ای که حس انسان دوستی وجود داشته باشد، افراد نسبت به هم بی تفاوت نیستند و برای حل مشکلات یکدیگر قدم برمی دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر، نشانه غیرت دینی و انسان دوستی است، خاطر نشان کرد: مسلمانان باید نسبت به بروز گناهان در جامعه بی تفاوت نباشند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: جامعه ای که در آن مردم نسبت به هم حس انسان دوستی و غیرت دینی داشته باشند، مورد رحمت ویژه خداوند نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha