چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مرویان حسینی تبلیغات خراسان رضوی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: هنردینی اثرگذارترین جبهه فرهنگی در مقابل جریان استکبار و انحراف فکری و فساد اخلاقی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به دیدار  2 هزار نفری مداحان و شاعران آیینی با رهبر معظم انقلاب، در سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: دیدار هر ساله مداحان و شاعران آئینی با مقام معظم رهبری در سالروز میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، تاکیدی بر تاثیرگذاری هنر دینی در توسعه معرفت در رفتار ایمانی است.

وی با بیان این که بی تردید معارف بی منتهای اهل بیت(ع) وقتی در قالب عاطفه و شعر می نشیند، تا اعماق جان نفوذ می کند و به شکل یک فرهنگ ماندگار، اثر بخشی می کند، ابراز داشت: مداحی، اگر با معارف قرآن و عترت تغذیه شود و رنگ و بوی حماسه و عزت در کنار عاطفه و شور و همراه با منطق و عقلانیت، جمع گردد، اثر گذارترین جبهه فرهنگی در مقابل جریان استکبار و انحراف فکری و فساد اخلاقی خواهد بود .

این فعال فرهنگی افزود: از جمله مصادیق برجسته هنرمند دینی در فرهنگ ایرانی اسلامی، مداحان و شاعران آئینی هستند که صدای خوش را با آهنگ موزون و شعر پر محتوا در خدمت گسترش اخلاق و فرهنگ اهل بیت(ع) و ارزش های انقلاب اسلامی قرار می دهند و همه اقشار بویژه جوانان جذب چنین عرصه هایی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: مداحان و شاعران آئینی، بعنوان یک قشر موثر و فرهنگ ساز در عین حال بایستی مراقب نفوذ تفکرهای انحرافی در میان خویش باشند، زیرا خرافه گرایی و عزاداری های غیر معقول از سیره پیشوایان دینی بدور است.

حجت الاسلام مرویان حسینی ابراز کرد: ثنا گستران خاندان پیامبر، همچون مجالس عزا، در موالید و جشن های دینی، شادی پیروان جبهه حق را همراه با گسترش فضیلت ها و مناقب اسوه های دینی ارائه می کنند و نمادی از تعادل را در سبک زندگی اسلامی به نمایش می گذارند.

براساس گزارش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، وی در پایان گفت: در دیدار امسال مقام معظم رهبری بیش از 2000 نفر از شاعران و مداحان سراسر کشور، از رهنمودهای معظم له بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha