جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین بر ضرورت توقف سریع حمله جنگنده های نظامی عربستان سعودی به یمن تاکید کرد و گفت: کشوری که خود را خادم الحرمین می داند، نباید تجاوز نظامی به کشور اسلامی داشته باشد و مسلمین را قتل عام کند.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه»، با اشاره به تحولات اخیر منطقه به تشریح تجاوز نظامی عربستان به یمن پرداخت و اظهار داشت: عربستان سعودی کشورهای یمن و بحرین را حیات خلوت خود می داند و به همین دلیل انقلاب مردمی در این کشورها را تحمل نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی نمی تواند تحمل کند که در همسایگی این کشور، حکومتی مردمی با گرایش شیعی تشکیل شود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با محکومیت شدید حمله جنگنده های سعودی به یمن، اظهار داشت: اقدام بسیار زشت و نامناسبی را در قالب حمله به یمن از سوی آل سعود و حامیانش شاهد هستیم که برخلاف دموکراسی و احترام به خواست ملت این کشور می باشد.   

آیت الله غروی افزود: اراده ملت یمن در برکناری حکومت دست نشانده این کشور است و آن ها خواستار تشکیل حکومت ملی هستند.

*ابراز تاسف از حمله به یک کشور مسلمان

وی تصریح کرد: اقدام بسیار زشتی است که کشوری مسلمان به کشور مسلمان دیگر حمله کرده و مردم بی گناه را مورد کشتار قرار دهد و خسارات بسیاری به ساختارهای زیربنایی وارد کند.

*حمله نظامی از سوی مدعی خادم الحرمین شگفت آور است

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین با اشاره به ادعای سران سعودی مبنی بر اینکه خادم الحرمین هستند، اظهار داشت: عربستان مدعی است که نقش کلیدی در امت اسلامی دارد اما در مسئله یمن با حمله نظامی مداخله می کند.

آیت الله غروی افزود: شگفت آور و غیرقابل قبول است که خادم الحرمین به جای ایفای نقش مثبت و ایجاد آرامش در منطقه، به مردم کشوری که می خواهند سرنوشت خود را تعیین کنند تجاوز نظامی کرده و آسایش و امنیت آن ها را به خطر میاندازد و به دنبال بازگرداندن حاکمان دست نشانده خود به حکومت است.

وی با اشاره به همراهی ده کشور عربی و آمریکا در حمله نظامی به یمن، ابراز داشت: کشورهای مختلف اسلامی به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای آن ها صورت گیرد در اقدامی اشتباه با عربستان سعودی هم گام شدند و فکر می کنند کار صحیحی انجام می دهند در حالی که تلقی اشتباهی از این مسئله دارند.

*انتقاد از سکوت معنادار مجامع بین المللی

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال حمله عربستان به یمن، ابراز داشت: بسیار تعجب آور است که  سازمان ملل و شورای امنیت هیچ نقشی را در این زمینه ایفا نمی کنند.

آیت الله غروی افزود: البته مجامع بین المللی در صورت ورود به این مسئله نیز به جای دفاع از مظلوم به حمایت از ظالم خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: بدون تردید تجاوز نظامی عربستان به یمن در حافظه ملت این کشور باقی خواهد ماند و زمینه ساز ایجاد خطر در خود عربستان خواهد شد.

این عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین افزود: شیعیان و اهل تسنن ساکن در کشور عربستان، این گونه اقدامات نظامی علیه کشورهای اسلامی را محکوم می دانند و برای آن ها نیز قابل تحمل نیست.

آیت الله غروی تصریح کرد: کشوری که خود را خادم الحرمین می داند نباید تجاوز نظامی به کشور اسلامی داشته باشد و مسلمین را قتل عام کند.

*سران آل سعود دست از جنایت بردارند

وی بر ضرورت توقف سریع حمله جنگنده های نظامی عربستان سعودی به یمن تاکید کرد و گفت: سران عربستان هوشیار باشند و عملیات نظامی را متوقف و دست از جنایت بردارند.      

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد شدید از اینکه منازل مسکونی و اماکن عمومی مردم یمن مورد بمباران هوایی قرار می گیرند، تصریح کرد: همچنین بر اثر این جنایت های وحشیانه کودکان، زنان و افراد بی دفاع مورد کشتار قرار گرفته اند.

آیت الله غروی در پایان با تاکید بر اینکه این اقدام عربستان در راستای هم سویی با سیاست های آمریکا و اسرائیل می باشد، خاطرنشان کرد: سران آل سعود و همراهان این تجاوز نظامی باید پاسخگوی جنایت های خود باشند.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha