جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مرکز اسلامی واشنگتن

حوزه/ برای ساختن جامعه ای سالم اولین قدم ساختن خویش است . تا خویش را اصلاح نکنیم در اصلاح جوامع موفق نیستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمين بحرینی، مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن طی یادداشتی کوتاه به مهمترین الزمات ساختن جامعه ای سالم پرداخت و نوشت: « هدف از ارسال رسل و انزال کتب و ایضاح سبل و همه نعمت ها که انسانی را مبهوت نموده دو چیز بوده :

اول اینکه انسان در جان خویش شهر با صفای توحیدی که حاوی همه زیبایی ها از قبیل صدق و صفا و عدالت و انصاف ، رحم و مروت ، حقیقت گرایی و ... بسازد و سپس مدینه فاضله ای را در خارج از جان خویش ، که تبلور و نماد شهر زیبای جان خویش باشد ، ایجاد کند .

مهمترین مانع فراروی او نفس اماره به سوء است که با شیطان هم جنس است و هم نشینی دارد و تحت فرمان او قرار می گیرد . این نفس اماره ابتدا شهر زیبای جان او را لجنزار گناه و آلودگی و گندآب و تعفن می کند و سپس به تبع آن جامعه را همانند جان خویش تبدیل به لجنزار و محیطی متعفن و آلوده به گناه کرده و از اهداف واقعی خلقت انسان دور می کند...

برای ساختن جامعه ای سالم اولین قدم ساختن خویش است . تا خویش را اصلاح نکنیم در اصلاح جوامع موفق نیستیم . لذا ، پیامبران الهی که الگوهای ما هستند قبل از رسالت به آبادانی جان خویش می پرداختند . اعتکاف پیامبر اکرم (ص) در غار حرا مصداق بارز دور شدن از مردم و آباد کردن شهر جان خویش با انوار الهی و نتیجه آن آمدن به جامعه و مدینه فاضله برپا کردن است . . .»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha