پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ قدرشناسان هستی، هستی خویش را از هستی مادر خویش می‌بینند و می‌دانند هرگز آنگونه که استحقاق مادران است نمی‌توانند دِین خود را نسبت به آنان ادا کنند.

به گزارش خیرگزاری«حوزه»، مرکزمدیریت حوزه های علمیه خواهران  با صدور پیامی به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها آورده است: تقارن زاد روز مبارک حضرت امّ ابیها در عنفوان بهاران و فصل طرب انگیز گل و سبزه‌ و ریحان، جان‌های مؤمن و متعبد دوستداران اهل بیت - علیهم السلام- را با نشاطی مضاعف به یاد ریحانه‌ی رسول الله-  صلی الله علیه وآله - نشانده است که دل‌های سالکان راه روشن و نورانی حضرت عصمت کبری‌ را به پیامی معنوی و مستتر و آشکار به فرازی برتر رهنمون می‌شود.سالی که با نام و یاد اسوه‌ی آفرینش و چشم و چراغ اهل بیتش، بانوی بانوان دو جهان آغاز شده است، با ترّنمی روح افزا یادآور می‌شود که سال در پیش رو، سالی سرشار از برکات معنوی است، که باید قدر آن را دانست و فرصت‌های آن را غنیمت شمرد و از لحظه لحظه‌های آن استفاده برد و هر روز از روز پیش، گامی فراتر به سوی تعالی‌ها، رفعت‌ها، دانش‌اندوزی‌ها  و تقوی‌طلبی‌ها برداشت.

باید طهارت و عفت را از حضرت زهرا(س) آموخت

در این پیام تصریح شده است: سالی که باید طهارت و عفت و حجاب را از مولود مبارک آغازین آن آموخت، و در همه‌ی عرصه‌های زندگی و فعالیت‌های دائم حیات طیبه، اعم از فردی و اجتماعی شیوه‌ی عملکرد آن معیار و  اسوه‌ی خلقت را در نظر داشت و آنگونه عمل کرد که موجب رضای آن مرضیه‌ی آسمانی قرار گیرد. نه زندگی متوقف می‌شود و نه زمان از حرکت باز‌می‌ایستد، پس آنانی که قدر گذران عمر خویش را می‌دانند و این روزها و شب‌ها و ساعت‌ها و لحظه‌ها را به بیهودگی نمی‌گذرانند، استفاده‌ کنندگان و سودآوران واقعی این عرصه‌اند.

حوزه خواهران افزوده است: به فرموده‌ی امیرالمؤمنین- علیه السلام- : فرصت‌ها مثل ابرهای بهاری در گذرند؛ رودخانه‌ی جاری زندگی در بستر خویش می‌غلتد، گاه آرام و گاه خروشان، گاهی با شادی و شادکامی و زمانی با سختی‌ها و نا آرامی که نهاد جهان بر این فراز و نشیب‌ها استوار قرار داده شده است. و امتحانات الهی هر روز حیات طیبه‌ی سالکان طریق فاطمی را به نوعی به صیقلِ طهارت در رفعتی فراتر رهنمون می‌شود.

در ادامه آمده است: خوشا دل‌هایی که آگاهانه با فراز و نشیب‌های زندگی از هر اوج و فرودی، فرصتی جهت تعالی‌های علمی و اخلاقی خویش می‌سازند و هر تنگنایی را در گذر ایام،‌ به گستره‌ای پر ثمر تبدیل می‌کنند. و هر محرومیّت و ناکامی را، به کامیابی عاقلانه و خداپسندانه‌ای تغییر جهت می‌دهند. جان‌هایی که با توکّل به حضرت رحمانی و توجّه به راهنمایی‌های منصوره‌ی آسمانی از هر نشیبی، فرازی و از هر محرومیّتی، پنجره‌ی رحمتی به سوی معبود خویش می‌گشایند، اگر کفه‌ی آرزوهای دنیوی سنگین می‌شود به کفه‌ی نعمات اخروی، ترازوی علم و عمل خویش را هماهنگ می‌سازند و چنان به اعتدال و توجّه و روشنی عمل می‌کنند که هم بهره‌ی خویش را از نعمات حیاتشان برمی‌دارند و هم دنیایشان را مزرعه‌ی آخرتشان می‌سازند.

در این پیام یادآورشده است: دل‌هایی که با نزدیک شدن به « روز مادر» حرمت والای همه‌ی مادران را ارج می‌دهند و قدر و منزلت دامن‌های مطهری را که در آن پرورش یافته‌اند به خوبی می‌شناسند، و فرمان الهی را در رعایت حال آنان همیشه به خاطر دارند، و می‌دانند که اگر مادران و پدرانشان نبودند، آنها نیز وجود نداشتند. خداوند مادران را واسطه‌ی خلقت خویش قرار داده است و لذا قدرشناسان هستی، هستی خویش را از هستی مادر خویش می‌بینند و می‌دانند هرگز آنگونه که استحقاق مادران است نمی‌توانند دِین خود را نسبت به آنان ادا کنند.

در ادامه این پیام می خوانیم: همگان معترفند که توانایی جواب زحمات و محبت‌های هیچ مادری را، هیچ فرزندی ندارد. موجود سراپا مهر و محبتی که خالصانه‌ترین مهربانی‌ها و دلبستگی‌ها را بدون هیچ چشم داشتی نثار فرزندان خویش می‌نماید، کانون مهری که چراغ روشن زندگی‌هاست و پشتوانه‌ی روزهای سخت و صعب، و دعایش در پیشگاه الهی مستجاب و مهربانی‌اش آسمانی، و بهشت خدا که زیر قدم‌های متبرک آنان است.

این پیام افزوده است: در قلّه‌ی این کوهساران رفیع محبت مادرانه، وجود مبارک حضرت صدیقه‌ی کبری سلام الله علیها، مادر بزرگوار همه‌ی آفرینش و حجت الهی بر اولیای خدا قرار دارد. مستوره‌ی عوالم ملکوت که عالم و آدم به درگاه خانه‌ی کرامت و شفاعتش به تمنّا ایستاده‌اند و چشم امید به عنایاتش دوخته‌اند. و ازآن مادر والا مقام پس از گذشت حدود هزار و سیصد سال در همان روز فرزندی متولد شد به نام روح الله الموسوی الخمینی که بنیانگذار انقلابی فاطمی گردید و با الگو گرفتن از مادر تمامی هستی خود را وقف اسلام و دین و اهل بیت علیهم السلام نمود و با قیام الهی خویش هزاران انسان آزاده را در ایران اسلامی و سراسر جهان با ماهیت اسلام ناب آشنا کرد.

در پایان تاکید شده است: زادروزش مبارک و راه و شیوه‌ی حضرتش چراغ راه آینده همه‌ی بانوان قبایل ایمان باد.

با نام مبارکش بهاری دیگر و سالی دیگر را آغاز کرده‌ایم، امید است که با کوششی فراگیر و خستگی ناپذیر در عرصه‌های تعلیم و تعلم و اخلاق و عمل هر روزمان بهتر از دیروز و همه‌ی روزهایمان نوروز باشد. انشا الله

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha