جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تقی زاده آذر شرقی

حوزه / مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: چیزی که در موضوع هسته ای باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی بوده و مسائل هسته ای بهانه ای بیش نیست.

حجت الاسلام و المسلمین تقی زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز به مناسبت روز ملی دستیابی به فناوری هسته ای، اظهار داشت: در 20فروردین ماه سال 1385 خبر دستیابی ایران به فن آوری غنی سازی اورانیوم و همچنین راه اندازی زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام گردید که در پی این خبر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پاس قدردانی از تلاش های افتخار آمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فن آوری هسته ای نام گرفت.

وی افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال 1357، اگر چه آمریکا در ایران پایگاه خود را از دست داد، اما دخالت‌ ها و توطئه‌ های این کشور پایان نداشت و روز به روز بر این توطئه‌ها می افزاید و دشمنی خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام تقی زاده اضافه کرد: توطئه‌ های آمریکا علیه ایران تا آنجا ادامه یافت که در 20 فروردین 1359 دولتمردان این کشور، رابطه سیاسی خود با ایران را قطع و دست به توطئه ‌های نافرجامی علیه انقلاب اسلامی از جمله حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی زدند.

وی ادامه داد: دشمنی استکبار جهانی با توجه به نفوذ خود در رسانه های جهانی، این گونه تداوم دارد که مدام، ایران اسلامی را متهم به ساخت سلاح های کشتار جمعی می کند، اما همگان می دانند، این آمریکایی ها بوده اند که دشمنان ایران را به این گونه سلاح ها تجهیز و آنان را در به کاربردن آن علیه ایران تحریک کرده اند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، تصریح کرد: اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و مسائل هسته‌ای بهانه ای بیش نیست.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه امروز دشمن با تمام توان در مخالفت با اسلام صف آرایی می کند، و با اشاره به شعار سال، ابراز داشت: همدلی و همزبانی بین دولت و ملت رمز پیروزی و پیشرفت کشور در تمامی عرصه ها است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن امروز استقلال ملت ایران را هدف قرار داده و با نقشه های مختلفی می خواهد این وحدت، استقلال و آرامش مردم را گرفته و به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند.

حجت الاسلام تقی زاده، ابراز داشت: در کشورهای پیشرفته صنعتی ، از انرژی هسته ای به صورت گسترده در پزشکی استفاده می‌گردد و با توجه به شیوع برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان، ضرورت تقویت طب هسته ای در کشورهای در حال توسعه ، هر روز بیشتر می شود.

وی ضمن بیان این مطلب که یکی از مهم ترین موارد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ، تولید برق از طریق نیروگاه های اتمی است، افزود: با توجه به پایان پذیر بودن منابع فسیلی و روند رو به رشد توسعه اجتماعی و اقتصادی ، استفاده از انرژی هسته ای برای تولید برق امری ضروری و لازم است.

حجت الاسلام تقی زاده در پایان بر لزوم بیان دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: نسل جوان ما باید جایگاه کشور را در قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن بهتر و بیشتر بشناسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha