پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 347549
۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
1

حوزه / کتاب «صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیها» با موضوع دعا و كلمات حضرت زهرا عليها السلام به چاپ ششم رسید.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، این أثر به قلم آقای جواد قیومی اصفهانی برای آشنایی هر چه بیشتر علاقه مندان آن حضرت تدوین یافته است.

کتاب «صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیها» نوشته آقای جواد قیومی اصفهانی، در سرفصل ‌های ذیل، تنظیم یافته است:

در ابتدای کتاب کلامی از ناشر در توصیف صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها نگاشته شده، سپس مؤلف در مقدمه خویش، به شرح ادوار کوتاه زندگانی پربار بزرگ بانوی جهان اسلام، تحت عناوین: ولادت، نام‌ ها، تعیین روز ولادت، دوران کودکی، ازدواج، زندگی مشترک، رحلت پدر بزرگوار و سرانجام شهادت حضرت فاطمه علیهاالسلام پرداخته است.

فصل نخست این مجموعه با محوریت «نیایش ‌ها و ادعیه آن حضرت» با موضوعاتی چون: ثنای الهی و درخواست حوایج از او، نماز و آنچه بدان ارتباط دارد، زوال اندوه ‌ها و قضای حوایج، رفع خطرات و بیماری ‌ها، ایام هفته و ماه، آداب خواب و رؤیا، مدح یا مذمت افراد، روز قیامت و امور متفرقه ارائه گردیده است.

دومین فصل، به خطبه‌های عالمانه، شجاعانه و آتشین آن بانوی دو سرا هنگام غصب فدک و هنگام بیماری، برابر بانوان مهاجر و انصار و پس از غصب خلافت همسرش علی علیه السلام اختصاص یافته است.

فصل سوم به دو قسمت تقسیم شده؛ در قسمت نخستین، پیرامون گزیده ‌ای از گفتار دخت نبی گرامی اسلام است؛ از جمله: در توصیف خداوند متعال، توصیف قرآن، توصیف پدر و شوهر بزرگوارش ارائه شده و در قسمت بعد، آداب أکل طعام، شدت عذاب جهنم، تشویق مردم به دعا نمودن بر مردگان، ترغیب مردم به تلاوت قرآن و دعا در شب اول دفن، فضیلت شب قدر و ... اشاره دارد.

فصل چهارم استغاثه‌‌های آن حضرت را در دعا و نماز بیان می کند.

در فصل پنجم، اشعاری چند در مدح و ستایش صدیقه طاهره سلام الله علیها از شعرای نام‌داری همچون: آیت الله صافی گلپایگانی، کمپانی و حسان، یاد گردیده است.

از ویژگی‌ های این اثر گرانقدر، نقل مطالب از منابع و مآخذ معتبر و ترجمه روان و سلیس آن، بدون استفاده از واژگان نامأنوس است.

کتاب «صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیها» نوشته آقای جواد قیومی اصفهانی، در 356 صفحه و با قیمت 10000 تومان از سوی انتشارات جامعه مدرسین به چاپ رسیده است.    

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، ابتدای بلوارامین، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 2 دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 32932219 ـ 025 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha