پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 347639
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ جشن بزرگ "بانوی آفتاب" به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) شنبه شب از سوی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت  الاسلام والمسلمین  فرحزاد در این مراسم که با حضور طلاب خواهر برگزار شد اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) درباره درود و صلوات بر حضرت زهرا(س) می‌فرمودند کسی که بر آن حضرت درود و صلوات بفرستد خدا گناهان او را می بخشد و گوینده این ذکر با پیامبر(ص) در بهشت برین محشور خواهد شد.

این استاد حوزه  با اشاره به اینکه باید نام حضرت خدیجه(س) هم مانند نام حضرت زهرا(س) در جامعه رواج پیدا کند گفت: یاد حضرت خدیجه(س) باعث شادی دل پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) می شود.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که میلیون ها سید در جهان از وجود حضرت زهرا(س) هستند بیان داشت: طبق فرمایش پیامبر(ص) اگر همه ی خوبی ها و زیبایی ها را یک جا جمع کنند تجسم آن در نزد حضرت زهرا(س) است و دخترم فاطمه(س) بهترین اهل زمین از نظر خلقت، شرافت، کرامت و بزرگواری بی بدیل است.

وی در ارتباط با مقام حضرت زهرا(س) نسبت به پیامبر(ع) و ائمه (ع)گفت: حضرت زهرا(س) بانویی است که پیغمبر و امام نیست؛ ولی در رتبه ی پیغمبران و امامان و افضل و برتر از آنهاست و می تواند در تمامی ابعاد الگو باشد.

 

استاد فرحزاد خاطر نشان کرد: در حدیث کسا خداوند علت خلقت زمین و آسمان را بر مبنای معرفی حضرت زهرا(س) و پدر و همسر و فرزندانش اعلام می کند در صورتی که می باید بر اساس پیامبر(ص) معرفی می شد.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه در سوره یک خطی کوثر کلماتی بکار رفته که در هیچ جای قرآن بکار نرفته است گفت: اگر وجود حضرت زهرا(س) نبود زحمات پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) از بین می رفت و بعد از پیامبر(ص) شخصیتی که خود را سپر ولایت قرار داد و خط شرک و نفاق قرار داد حضرت زهرا(س) بود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha