جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
15

حوزه/ شرکت کنندگان در کنفرانس گفتگوی مذاهب بر ضرورت ترک خشونت و افراط و حمله به مخالفان اعتقادی و ریختن خون دیگران تاکید کرده و گفتند همه مسلمانان باید بر محور مشترکات فقهی طوایف مختلف تمرکز کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس حسینی کنفرانسی با موضوع گفتگوی ادیان در شهر اسلام آباد پاکستان برگزار کرد. در این کنفرانس علمای شیعه، حنبلی، شافعی، وهابی، سلفی و دیوبندی مشارکت داشتند.

این کنفرانس به ریاست شیخ علی الفتلاوی، نماینده تولیت آیتان مقدس حسینی و شیخ محسن النجفی نماینده آیت الله سیستانی و سید ساجد علی النقوی رهبر شیعیان پاکستان و عدی کاظمی نماینده آستان مقدس امام کاظم و استاد علی سبتی نماینده آستان مقدس عباسی در راستای فعالیت های هفته نسیم کربلا از سوی آستان مقدس حسینی در اسلام آباد پاکستان برگزار می شود.

این کنفرانس با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن شرکت کنندگان در کنفرانس در سخنان خود بر ضرورت بازگشت به دستورات قرآن و سنت نبوی تاکید کردند، زیرا این دستوران مبتنی و متناسب با فطرت انسانی است و با عمل به این دستورات جوامع انسانی مسلمان و غیر مسلمان به رفاه و شکوفایی خواهند رسید.

شرکت کنندگان در این کتفرانس همچنین بر ضرورت ترک خشونت و افراط و حمله به مخالفان اعتقادی و ریختن خون دیگران تاکید کردند و گفتند همه مسلمانان باید بر محور مشترکات فقهی طوایف مختلف تمرکز کنند و در راستای وحدت مسلمانان تلاش کنند و از تجزیه کشورهای اسلامی و جوامع اسلامی جلوگیری کنند.

در پایان کنفرانس نیز دیدارهای کوتاهی میان مشایخ طوایف مختلف صورت گرفت که در این دیدارها راه های اجرایی شدن پیشنهادهای کنفرانس بررسی شد و تمام حاضران از اقدام آستان مقدس حسینی تقدیر و تشکر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha