چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عزاداری

حوزه/ جمعی از مداحان خوزستانی با هدف تجدید میثاق با آرمان های امام و ولایت فقیه با آیت الله موسوی جزایری دیدار کرده و در پایان مراسم 10 نفر از مداحان و پیرغلامان اهل بیت(ع) به لباس سنتی پیرغلامان اهل بیت(ع) یعنی «عبا و عرق چین» ملبس شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از  اهواز، جمعی از مداحان خوزستان با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار کردند.

در این دیدار که با هدف تجدید میثاق مداحان با آرمان های امام و ولایت فقیه بود، مداحان ضمن بیان اشعاری در وصف حضرت فاطمه(س) سرودهایی حماسی سرداده و آمادگی خود برای جان دادن در رکاب مقام معظم رهبری اعلام کردند.

همچنین در این دیدار آیت الله موسوی جزایری، خواستار بیان مطالب اخلاقی و مسایل شرعی از سوی مداحان در محافل و مجالس عزاداری و اعیاد شد و بیان داشت: چه اشکال دارد که در کنار مداحی، وعظ و خطابه هم گفته و اندکی از زمان مداحی خود را صرف تعلیم و تعلم جوانان کرده و بدین صورت آنها را با واجبات شرعی، اعمال، مستحبات، نماز اول وقت و فضیلت ها آشنا کنید که با انجا این کار هم شور حسینی و هم شعور حسینی را در دل مخاطب ایجاد می کنید.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار که جمعی از طلاب و روحانیان مدارس علمیه نیز وجود داشتند، 10 نفر از مداحان و پیرغلامان اهل بیت به لباس سنتی پیرغلامان اهل بیت(ع) یعنی «عبا و عرق چین» ملبس شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha