چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 347675
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
حجت‌الاسلام آل عامر خوزستان

حوزه/ دوره تکمیلی آشنایی با وظایف روحانیت ویژه طلاب خوزستانی، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام حسن آل عامر، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در حاشیه این دوره آموزشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با وظایف تکمیلی روحانیت ویژه طلاب خوزستانی اشاره کرد و گفت: این دوره در دو نوبت صبح و عصر، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

وی با بیان این که سرفصل های تهذیب و احکام در این دوره مورد توجه قرار گرفت،ابراز داشت: حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری عضو شورای راهبردی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در این دوره به بیان باید ها و نباید های اخلاقی روحانیت پرداخت.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان در ادامه تصریح کرد: حجت الاسلام امير بهاءالدين اعلايي نژاد، معاون آموزش مرکز موضوع شناسی احکام فقهی نیز در این دوره به چگونگی بیان احکام شرعی و لزوم جذابیت و نو آوری در پاسخ به شبهات مردم اشاره کرد.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت و اهمیت دقت نظر طلاب در رفتار خود پس از معمم شدن، گفت: در این دوره ها طلاب با مسايلی نظیر ذی طلبگی و اصول حاکم بر آن بیش از پیش آشنا می شوند.

حجت الاسلام آل عامر به حضور بیش از 200 طلبه از مدارس علمیه خوزستان در این دوره اشاره کرد و اظهار داشت: این طلاب در حال گذراندن دوره های مقدماتی جهت تلبس در عید غدیر هستند.

وی با اشاره به ضرروت برگزاری این دوره تصریح کرد: از آن جایی که طلاب و روحانیان به ویژه روحانیان ملبس نقشی مهم و اساسی در هدایت جامعه دارند، می بایست از هر نظر آن ها را با اصول راهبردی روحانیت آشنا کرد از این رو معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان به صورت ویژه اقدام به برگزاری سلسله دوره های آشنایی با وظایف روحانیت کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha