پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: اگر عملی از لحاظ شرعی به قیمت ذلت، تجاوز و امنیت جامعه ای همراه شد و لو موقت باشد،لازم است عمره تعطیل شود تا این رژیم بداند چه حرکت زشتی انجام داده است.

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به حادثه فرودگاه جده که برای دو زائر نوجوان ایرانی حرمین شریفین در عربستان پیش آمده، گفت: رژیم آل سعود از فاسدترین رژیم­ها در عرصه های مختلف اخلاقی، اجتماعی و سیاسی  است.

وی ادامه داد: رژیم به اصطلاح مذهبی حجاز و وهابی از بداخلاق ترین رژیم ها است؛ و تا کنون ظاهر سازی می کرد و در این عرصه آل سعود نیز  سعی می کرد خود را مقید به رعایت شرع مقدس نشان دهد.

آیت الله علیدوست ابراز داشت: حرکتی که این رژیم انجام داد، بسیار زشت و ناپسندی در دنیای اسلام بود و لازم است این  مسئله از سوی مسؤلین سیاست خارجی مورد دقت نظر قرار بگیرد و به شدت به دنبال این قضیه باشند.

عضو جامعه مدرسین خاطر نشان ساخت: جامعه اسلامی از مسئولین­کشور انتظار دارد تا حرکتی مناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی انجام دهند.

وی گفت: حتی لازم است قبح این حادثه با مسئولین سایر کشورهای دیگر هم مطرح شود و به آنها گفته شود که رژیم آل سعود چه حرکت وقیحانه ای در بیت الله الحرام انجام داده است.

آیت الله علیدوست اظهار داشت: اگر همه کشورهای اسلامی در این رابطه  با هم­ باشند می توانند حرمین شرفین را از چنگال آل سعود نجات  دهند  و این حرکت هم باید طوری باشد تا بهانه دیگری به دست آنها داده نشود.

استاد حوزه خاطر نشان ساخت: تعطیل شدن یک امر مستحبی، مانند عمره، می تواند پاسخ موقتی به حرکت ضد اخلاقی، دینی، شرعی و معنوی وهابیها و آل سعود باشد؛ ولی در دراز مدت باید تصمیمات قاطعانه ای درباره این حادثه گرفته شود و در این رابطه دیپلماسی فعال می تواند کارایی بهتری داشته باشد.

 آیت الله علیدوست گفت: اگر عملی از لحاظ شرعی به قیمت ذلت، تجاوز و امنیت جامعه همراه شود و لو موقت باشد؛ لازم است عمره تعطیل شود تا این رژیم بداند چه حرکت زشتی انجام داده است.

 انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha