شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین گفت: در حال حاضر 60درصد مدارس کشور به همت خیرین مدرسه ساز یک شیفته می باشد و این در حالی است که در گذشته این مدارس سه شفیته بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آشتیانی امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی به گزارشی ازفعالیت های  مجمع  خیرین مدرسه ساز پرداخت و گفت: این مجمع در سال1378 توسط مرحوم آیت الله مشکینی برای احیای مدارس آموزش و پرورش و کمک به دولت تشکیل شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مجمع توانست مدارس زیادی در کشور بسازد که این رقم به 35 درصد می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی اظهار داشت: در حال حاضر 60درصد مدارس کشور به همت خیرین مدرسه ساز یک شیفته می باشد و این در حالی است که در گذشته این مدارس سه شفیته بودند.

وی اظهار داشت: کمک کردن از اموری است که دین اسلام به آن تاکید کرده و خیرین در راستای همین دستورات به میدان آمده اند.

حجت الاسلام  والمسلمین آشتیانی با بیان این که باید به ساخت مسجد و نمازخانه اهتمام شود گفت: یکی از کارهای خوب خیرین مدرسه ساز، ساخت نمازخانه در مدارس است و این رقم به 95درصد تا کنون رسیده است و 5 درصد مابقی به دلیل نا مناسب بودن وضعیت مدارس آموزش و پرورش می باشد که در حال تخریب است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:  در حال حاضر600خیر در داخل کشور و 1000نفرخارج از  کشور به امر مدرسه سازی فعالیت دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha