چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: کشوری که باید مرکز دعوت به صلح باشد و تمام اختلافات جهان اسلام را رفع کرده و همه را به دین اسلام دعوت کند به جنایتکار جنگی جهان عرب تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهار کرد: در طول 50 سال گذشته و یا بیش از آن یمن همواره در اختیار عربستان بوده و در حقیقت عربستان بر همسایه‌هایش بزرگی داشته است و بر این وضع عادت کرده بود.

وی ادامه داد: در سالیان گذشته عراق از دست عربستان خارج شد و با لشکرکشی خواست که جلوی انقلاب بحرین را بگیرد و امروز نیز حوثی‌ها با یک تفکر متفاوت با عربستان کنترل یمن را در دست گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه عربستان نمی‌تواند تحمل کند که یمن از دست آن‌ها خارج شده است گفت: حکومت آل سعود به این بهانه درگیری و جنگ ظالمانه‌ای را شروع کرده است و نهایت این جنگ آشکار است که با شکست سعودی و پیروزی حوثی‌ها تمام می‌شود.

وی ابراز داشت: فردا عربستان مجبور است که با حوثی‌ها پشت میز مذاکره بنشیند و این حرکت عربستان چهره آنها را در جهان اسلام مخدوش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه شورای حقیر خلیج فارس تمام جهان اسلام را تشکیل نمی‌دهند و جهان اسلام تنها اینها نیستند گفت: جهان اسلام تنها پول نیست؛ بلکه دارای غیرت و شرف است؛ مانند پاکستان که با صدای بلند به عربستان نه گفت و کشورهای ترکیه و عمان که با آنها همکاری نکردند.

وی با اشاره به اینکه عربستان خطای بزرگی انجام داد گفت: کشوری که باید مرکز دعوت به صلح باشد و تمام اختلافات جهان اسلام را رفع کرده و همه را به دین اسلام دعوت کند به اولین جنایتکار جنگی جهان عرب تبدیل شده است.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha