پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: حیا و عفت، رفتار تربیتی و حفظ کیان خانواده، لازمه رسیدن به زندگی زهرایی(س) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در آیین جشن میلاد کوثر با عنوان جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در شبستان امام خمینی(ره)، درباره  نقش زنان در جامعه و شرایط رسیدن به زندگی زهرایی به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان این که بانوان برای رسیدن به زندگی زهرایی باید نسبت به امور دینی دغدغه داشته باشند، گفت: حیا و عفت نخستین دغدغه زن در اسلام است؛ زن می تواند در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور داشته باشد و اسلام نیز با این حضور مخالفت ندارد، ولی این بانو باید همراه با حیا و عفت در این عرصه ها حضور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: حیا و عفت در کلام، نگاه، رفتار و تمامی عرصه های زندگی باید جاری باشد.

وی رفتار تربیتی را دیگر دغدغه زن مسلمان برای رسیدن به زندگی زهرایی عنوان کرد و گفت: زن باید در تربیت فرزندان، الگوهای اسلامی را در پیش روی خود قرار دهد و نسبت به این مسئله کوتاهی نداشته باشد.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح نمود: رفتار تربیتی تنها مختص فرزندان نیست، بلکه زن و مرد، همکار، دوست و ... همه باید نسبت به همدیگر رفتار تربیتی مناسبی داشته باشد.

وی حفظ کیان خانواده را دغدغه دیگر برای زنان معرفی کرد و گفت: زن باید نسبت به اسرار و امور زندگی خانواده راز نگهدار باشد و بداند که حفظ خانواده به حفظ اسرار خانه، حفظ فرزندان و تحمل مشکلات است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درپایان گفت: کسی که زندگی فاطمی داشته باشد در دنیا و آخرت از شفاعت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ائمه معصوم علیهم السلام بهره مند خواهد شد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha