جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 347810
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
یزدی

حوزه/رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروی انتظامی روز به روز در مسیر تکامل پیش می رود و عملکرد خوب آن جای خوشحالی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه خبری پلیس، حضرت آیت الله محمد یزدی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم در سخنانی با مقایسه پلیس دوران اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با نیروی انتظامی کنونی گفت: سازمان پلیس در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی از نظر امکانات و ضروریات لازم کار، در حد صفر بود و وضعیت نامناسبی داشت، اما امروز علی رغم افزایش دوبرابری جمعیت و تنوع جرائم نسبت به دوران اول انقلاب، از نظر تعداد کارکنان، امکانات، تجهیزات و عملکرد تناسب پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از جمله نهادهایی که برای آن دعا می کنم، نیروی انتظامی است؛ نیروی انتظامی خدمت سنگینی به عهده دارد و با جان و مال و نوامیس مردم سروکار دارد، نظام هم باید در قبال خدمتی که پلیس انجام می دهد به این نیرو توجه کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نیروی انتظامی قم در ایام عید نوروز امسال حضور خیلی جدی داشت، گرچه عدد و رقم مسافران خیلی بالا بود.

آیت الله یزدی خاطرنشان کرد: گزارشات مسئولان مختلف استانی به ویژه دادستان قم حاکی از عملکرد خوب فرماندهی انتظامی استان است که کارشان را با ظرافت انجام می دهند و برخوردشان منطبق با احکام نورانی شرع مقدس اسلام است و این جای خوشحالی است.

وی در ادامه، توجه به قرآن کریم، حفظ و قرائت قرآن را موجب هدایت انسان دانست و اظهار داشت: قرائت قرآن خود به خود انسان را هدایت و قلب او را روشن می کند و به طور قهری روح انسان را با معارف ناب اسلامی آشنا می کند، در

واقع قرآن نسخه کتبی عالم وجود در نسخه عالم عینی است یعنی هیچ چیز نیست که در پهنه هستی باشد، اما در قرآن نباشد همین طور آنچه در قرآن است در عین و عالم تکوین وجود دارد.

*پلیس باید صلاحیت خدمت به مردم را داشته باشد

همچنین فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار اظهارداشت: پلیس در نظام اسلامی باید صلاحیت خدمت به مردم و نظام را داشته باشد و این مهم با تربیت کارکنان و آشنایی آنها با معارف دینی و قرآنی و قانونی ممکن می شود.

سردار کاظم مجتبایی افزود: پلیس روز به روز نردبان ترقی و پیشرفت را طی می کند و در بخش های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و عملیاتی آن در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به عملکرد خوب عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات این فرماندهی در بخش های قرآنی، علمی معرفتی، صیانتی و نظارتی، اضافه کرد: فعالیت های این دو مجموعه در پایش کارکنان باعث شده پلیس قم در ابعاد مختلف جایگاه مناسبی را کسب کند، به طوری که امروز در فرماندهی انتظامی استان برغم سختی کار دارای 600 نفر حافظ قرآنی یک تا 30 جزء داریم.

*مسائل امنیتی را به اجتماعی تبدیل می‌کنیم

وی با اشاره به عملکرد مطلوب معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم به کسب رتبه های برتر کشوری اشاره کرد و گفت: بنا داریم مسائل امنیتی را به اجتماعی تبدیل کنیم و با این دیدگاه پیش برویم، سعی پلیس قم بر این است با موازنه اقدامات عملیاتی و اجتماعی به پیش برود.

مجتبایی افزود: ارتباط پلیس قم با مراکز فرهنگی، حوزوی، پژوهشی و علمی استان مطلوب است و همچنین با شورای تامین قم هماهنگی خوبی به عمل آمده و پلیس این استان در بحث تامین امنیت، صحت آماری و رضایتمندی در بین استان های کشور جزء رتبه های برتر است.

وی در پایان به عملکرد خوب پلیس قم و کسب رضایت مندی 86 درصدی مردم اشاره و ابراز امیدواری کرد که این شرایط در طول سال 94 نیز ادامه یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha