جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جوادی

حوزه/ حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با تاکید بر خیزش امت اسلامی علیه جنایات رژیم سعودی گفتند: نباید به فکر دولت‌ها بود، بلکه ملت‌ها و مِلل اسلامي خود به اين فکر باشند که حرمين را از اسارت و غارت آل‌سعود نجات دهند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»،این مرجع تقلید در درس خارج خود، با محکومیت جنایات رژیم سعودی، لزوم نجات حرمين مکه و مدينه را از اسارت و غارت این رژیم خواستار شدند و اظهار داشتند: مسئلۀ روز این است که آن‌ سالي که حادثه تلخ به شهادت رساندن بسياري از زائران حرمين اتفاق افتاد، عده‌اي مقالاتي نوشتند؛ بررسي کردند که اين حرمين مکه و مدينه بايد در اختيار چه کسي باشد؟ برابر استدلال قرانی متولّي سرزمين وحي بايد مردان باتقوا باشند نه آل‌سعود, لذا خداوند فرمود: ﴿ إِنْ أَوْلِياؤُهُ إِلاَّ الْمُتَّقُونَ [انفال/34]﴾ وليّ کعبه بايد انسان باتقوا باشد.

معظم له ادامه دادند: اينها همان‌هايي هستند که اجدادشان کعبه را به صورت بتکده در آورده بودند و روي بام کعبه به عیش و نوش و شراب خواری می پرداختند.

ایشان در ادامه تأکید نمودند: آنهایی که کليدداري کعبه را در مجلس قمار باختند و با چند مَشک شراب فروختند و معامله کردند اجداد همين‌ها بودند .

حضرت آیت الله  جوادی آملی لزوم عدم اتّکاء به برخی دولت های مدعی اسلام گرایی، و ضرورت خروش ملت های اسلامی یاد آور شدند و اظهار داشتند؛ در شرایط فعلی و در جامعه اسلامي نباید به فکر دولت‌ها بود، بلکه ملت‌ها و مِلل اسلامي خود باید به اين فکر باشند که حرمين را از اسارت و غارت آل‌سعود نجات بدهند، یقیناً اين جهاد اکبر است.

معظم له اندیشۀ وهابیت را تهدید جدی برای فرهنگ امت اسلامی دانستند و ابراز داشتند: اگر فکر يک ملت، عقيده يک ملت، انديشه يک ملت، تعقّل و درک يک ملّت به اسارت برود؛ وضع به مانند وضع آل‌سعود خواهد بود، زیرا دين به اسارت برده شده قدرت تحريک ندارد «فَإِنَّ هذا الدِّيْنَ قَدْ کَانَ أَسِيْراً فِي أَيْدِي الْأَشْرَارِ».

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در پایان بر خیزش امت اسلامی علیه جنایات رژیم سعودی تصریح نمودند و افزودند؛ امت اسلامی يک بازگشتي بايد بکنند؛ اهتمام جهان اسلام باید برآزادی دين استوار گردد؛ يعني قرآن آزاد شود، روايات آزاد شود، عقل آزاد شود, آن‌گاه مفهوم آیۀ شریفۀ ﴿ إِنْ أَوْلِياؤُهُ إِلاَّ الْمُتَّقُونَ﴾ برای همگان آشکار خواهد شد، يعني حرمينی که الآن در اسارت آل‌سعود است ،باید از اين اسارت خارج گردد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha