جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی زاهدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر توسعه همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تاکید کرد و خواستار همکاری بیش از پیش این دو نهاد مهم در راستای تربیت دینی نوجوانان و جوانان شد.

‌به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عصر روز گذشته در نشست همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه که با حضور معاونین آموزش و پرورش پنج استان سیستان و بلوچستان، سمنان، گلستان، خراسان جنوبی و رضوی، در خانه معلم زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش بهترین و مناسب‌ترین بستر برای توسعه فعالیت‌های دینی و تربیتی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و تربیت دینی دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز جامعه، افزود: آموزش و پرورش می تواند دانش‌آموزان فعال را شناسایی و در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دهد.

وی از 8هزار روستای سیستان و بلوچستان به عنوان فرصتی برای اعزام روحانیون حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: در صورتی که دانش‌آموزان متعهد را شناسایی کنیم، می‌توانیم پس از آموزش های لازم، آنها را برای برگزاری نماز جماعات و تبلیغ احکام مذهبی به تمام نقاط استان و مدارس اعزام کنیم.

آیت الله سلیمانی همچنین از آموزش و پرورش خواست همکاری بیشتری با حوزه‌های علمیه داشته باشد؛ زیرا نتایج مثبت آن عاید خود آموزش و پرورش می‌شود.

*آسیب ها فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به آمار ناهنجاری‌های موجود در استان اشاره کرد و گفت: اینکه امروز دشمنان اسلام و مسلمین، معلمان و دانش آموزان را هدف قرار داده اند، ناشی از آسیب‌های فرهنگی است.

علیرضا نخعی افزود: آسیب‌های فرهنگی دستاورد شبکه‌های ماهواره‌ای و استفاده از رسانه‌های بیگانه است، در صورتی که ما می‌توانیم با راه‌اندازی شبکه‌های صدا و سیما، مراکز فرهنگی را در روستاها گسترش دهیم.

وی با اشاره به رسالت روحانیت در فرهنگ سازی، تاکید کرد: باید زمینه گرایش مردم به ماهواره را در روستاها را به سمت برنامه های صدا و سیما سوق دهیم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha