جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که نباید کارهای فرهنگی در حاشیه قرار بگیردگفتند: باید با حركت‌هاي فرهنگي قم را به عنوان يك شهر نمونه به جهان اسلام معرفي كنيم.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید در ديدار با مجيد متين‌فر سرپرست شهرداري قم با بيان اينكه قم شهري متفاوت نسبت به شهرهاي ديگر ايران است ابراز كرد: قم متعلق به همه مسلمين جهان است و سالانه بيش از ۲۰ ميليون زائر در اين شهر حضور می‌یابند به همين علت بايد به قم با ديد شهر بين‌المللي نگاه شود و برنامه‌هاي شهري را با اين ديد اجرايي كنيم.

ایشان  گفتند: مسئولان شهري و استاني در قم بايد نسبت به قم نگاه ويژه داشته باشند زيرا وجود حرم كريمه اهل بيت(ع) و فعاليت بزرگترين حوزه علميه دنياي اسلام اين شهر را متفاوت كرده است و بايد هزينه‌هاي اين شهر را با نگاه متفاوتي تامين كرد.

اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه فرهنگ درآمدزايي توسط شهرداري نباید يك جانبه و تك بعدي باشد تصريح كردند: دولت و مسئولان ملي بايد به شهرداري قم توجه داشته باشند تا در تامين هزينه‌هاي شهري براي قم مشكلي وجود نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم  با بيان اينكه در مسئله شهري بايد اهم و مهم را رعايت كرد گفتند: در اجرايي كردن پروژه‌هاي شهري بايد به اولويت‌ها توجه داشته باشيم.

حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي بر تقسيم عادلانه بودجه‌هاي شهري تاكيد كرد و افزود: برج‌هاي نيمه كاره منظر شهري را خراب كرده است و سازندگان اين ساختمان‌هاي بزرگ به اميد پيش فروش حركت عمراني خود را آغاز مي‌كنند اما به پايان نمي‌رسانند.

معظم له تعهد گرفتن از ساختمان‌سازان را راهكاري براي برطرف‌سازي مشكل مذكور دانست و با اشاره به ديدار با يكي از مشاوران شهرداري تهران عنوان كرد: شهرداري تهران در راستاي برنامه‌هاي فرهنگي از جمله فعاليت‌هاي قرآني و برپايي نمازهاي جماعت در بوستان‌ها هزينه‌هاي بسياري انجام مي‌دهد؛ زيرا كار فرهنگي يكي از وظايف شهرداري است كه نبايد در حاشيه قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: انتظاري كه از نظر فعاليت‌هاي فرهنگي در قم است در شهر تهران وجود ندارد و اكنون شهرداري بايد حركت‌هاي گسترده فرهنگي را با توجه به ظرفيت‌هاي خود در دستور كار قرار دهد.

حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به اينكه شهرداري بايد به روح و جسم شهر توجه داشته باشد يادآور شد: اميدواريم با گسترش حركت‌هاي فرهنگي بتوانيم اين شهر را به عنوان يك شهر نمونه به جهان اسلام معرفي كنيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha