پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله خاتمی

حوزه/عضو هئیت رئیسه خبرگان رهبری گفت: اگر این مجلس با رهبری کوچکترین زاویه ای پیدا می‌کرد، بدخواهان نظام لب به مدح و ثنای این مجلس می‌گشودند؛ ولی وقتی رهبر تقویت شود کشور نیز تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه درقم با تشریح فعالیت های مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان روز گذشته برگزار شد و مصوباتی را درپی داشت.

وی افزود: با توجه به پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر اینکه با افزایش یک میلیون به جمعیت هر استان نماینده هر استان در مجلس خبرگان رهبری یک نفر بیشتر شود این پیشنهاد مورد تصویب هیئت رئیسه قرار گرفت و با توجه به اینکه این چینش اعضا بر اساس آمارسال 1390بود، تغییراتی در تعداد اعضا حاصل خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی که هم اکنون سه نماینده در مجلس خبرگان دارد که این تعداد به چهار نماینده رسید؛ اصفهان که هم اکنون 5نماینده دارد دارای 6 نماینده می شود؛ بر این اساس استان البرز باید دو نماینده داشته باشد و استان تهران که 16 نماینده خبرگان دارد باید چهار نفر دیگرنیز به این جمع اضافه شود.

وی گفت: خراسان رضوی و خوزستان شش نماینده دارند که یک نفر دیگر به این جمع افزده می شود؛ سیستان وبلوجستان دو نماینده دارد که یک نفر اضافه می شود؛ استان فارس پنج نماینده در این مجلس دارد که با افزوده شدن

یک نفر جمع اعضای این استان به شش نفر خواهد رسید.

وی افزود: اعضای استان کرمان نیز سه نماینده هستند که به چهار نماینده افزایش خواهد یافت؛ در مجموع 13نفر بر تعداد 86نفر قبلی افزوده شده است که با این تفاصیل تعداد اعضای خبرگان آینده 99نفر خواهد بود.

آیت الله خاتمی بیان کرد: از دیگر مصوبات جلسه دیروز آن بود که جلسه مشترک بین دو اجلاس که جلسه مشترک هئیت رئیسه و کمیسیونهای مجلس خبرگان است در 21خرداد در محل دبیرخانه خبرگان رهبری در قم برگزار شود.

وی گفت: همچنین تصویب شد که اجلاس شهریور ماه امسال در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم این ماه در تهران برگزار شود که در روز آخر در دیدار با مقام معظم رهبری از رهنمودهای ایشان بهره مند خواهیم شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در اجلاسی که در تاریخ 11 دی ماه سال گذشته انجام شد اعضا پیشنهاداتی را مطرح کردند و قرار شد هیئت رئیسه این پیشنهادات را دنبال کند که شامل پیشنهادی چون ضرورت تعامل و همکاری هرچه بیشتر حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت و ارایه راهکارهای علمی علیه جریانات تکفیری بود که به تصویب اعضا رسید؛ زیرا باید حوزه های علمیه شیعه و سنی حرکت هماهنگی در جهت مقابله با تفکرات جریانات تکفیری داشته باشند که به عنوان ویروس خطرناک در مقابل اسلام قد علم کرده اند.

وی گفت: مطلب دوم گنجاندن معارف اهل بیت(ع) با کمک کارشناسان دینی در متون کتب درسی مقاطع تحصیلی دانش آموزان بود که  از سوی سازمان برنامه ریزی و تدوین متون کتب درسی آموزش و پرورش بود؛ نکته دیگر در این عرصه آن بود که به اوقاف پیشنهاد دادند که در راستای توسعه مبانی دینی زائران حرم اهل بیت(ع) و بقاع متبرکه از ظرفیت های معنوی این اماکن استفاده شود که در این زمینه از برگزاری طرح آرامش بهاری اوقاف نیز تجلیل شد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: از وزارت بهداشت  درمان و آموزش پزشکی خواسته شد تا در خصوص تسهیل و ارایه راهکارهای تشویقی و رفع موانع تکثیر نسل و حفاظت از کیان خانواده اقدامات لازم را انجام دهد و تصویب شد که رئیس مجلس خبرگان رهبری با دعوت از دکتر قاضی زاده هاشمی راهکارهای تحقق این امر را مورد بررسی قرار دهند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت های مرتبط با مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری طبق قانون اساسی دو وظیفه عمده دارد که وظیفه اول آن تعیین رهبر در هنگام بحران است که یک بار این وظیفه را به نحو احسن انجام داد و هر روز که می گذرد حسن این انتخاب بیشتر نمایان می شود.

آیت الله خاتمی بیان کرد: دومین وظیفه مجلس خبرگان این است که مراقب باشد تا همچنان رهبر واجد شرایط بماند که خوشبختانه تا کنون به این دو وظیفه عمل کرده است؛ البته مجلس خبرگان یک شخصیت حقوقی دارد و یک شخصیت حقیقی که می تواند از این ظرفیت برای توسعه ارزشهای دینی به جامعه و مشاوره به رهبری بهره مند شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  گفت: راز و رمز مخالفت ها با خبرگان هم روشن است؛ زیرا امام راحل گفته بودند که مجلس خبرگان تقویت رهبری است؛ البته براین باوریم که تقویت رهبری فقط مدح و ثنا نیست و کمک کردن در انجام درست کارها تقویت رهبری است؛ وقتی مجلس خبرگان رهبری می بیند که رهبر شایسته ای است وظیفه دارد از او حمایت کند.

وی اظهارکرد: اگر این مجلس با رهبری، کوچکترین زاویه ای پیدا می کرد، بدخواهان نظام که با اساس نظام مخالف هستند لب به مدح و ثنای این مجلس می گشودند؛ ولی وقتی رهبر تقویت شود کشور نیز تقویت خواهد شد؛ باید از این ظرفیت عظیمی که در کشور وجود دارد به نحو شایسته استفاده کرد؛ باید ازاین ظریفیت قانونی برای رسیدن به ترویج فرهنگ دینی و محکم کردن پایه های نظام استفاده کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha