شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 347965
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
اعزام مبلغ

مسئول تبلیغ و هجرت حوزه علمیه اصفهان گفت: بیش از 200 طلبه در عرصه تبلیغ این استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام حجت قربانی، در مراسم تودیع و معارفه مسئول تبلیغ و هجرت حوزه علمیه  اصفهان، اظهار کرد: درحال حاضر بالغ بر 200 نفر از طلاب و روحانیون استان در بخش طرح هجرت حضور دارند.

وی تاکید کرد: روحانیون طرح هجرت استان اصفهان با فعالیت مستمر و موثر خود بیش از 600هزار نفر از مردم مناطق محروم استان را در طرح هجرت  تحت پوشش تبیین و توضیح معارف دینی و اسلامی قرار داده اند که این خود افتخاری بزرگ است.

مسئول واحد تبلیغ و هجرت حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: تحقیق همه جانبه قبل از انتصاب، اعتماد پس از انتصاب  و حمایت در طول خدمت از اصولی است که حوزه علمیه اصفهان خود را ملزم به رعایت آن در قبال روحانیون طرح هجرت می داند.

وی افزود: با توجه به شناسایی بیش از 70 نقطه از استان که نیازمند حضور مستمر روحانیون به منظور تبلیغ دین است، به زودی فراخوان جذب طلاب و روحانیون دارای علاقه و البته حائز شرایط برای اعزام  در قالب طرح هجرت را منتشر خواهیم کرد.

حجت الاسلام قربانی، همچنین در ادامه از تدوین نقشه راه فرهنگی تبلیغ در استان به عنوان شناسنامه تبلیغی برای اولین بار در کشور خبر داد.

خوش رویی و داشتن سعه صدر از لوازم روحانیون طرح هجرت است

در ادامه این مراسم ،حجت الاسلام محسن عباسی، مسئول سابق تبلیغ و هجرت حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: کسب همه موفقیت ها و نتایج مطلوب در مدت فعالیت من در عرصه تبلیغ و در حوزه علمیه اصفهان، ماحصل همکاری همه جانبه میان معاونین حوزه علمیه اصفهان، مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و روحانیون طرح هجرت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مشقت ها و مشکلات عرصه تبلیغ در مناطق محروم، برای روحانیون و خانواده های آنان برکسی پوشیده نیست، بر همین اساس نائل شدن به موفقیت ها و افتخارات بزرگ در جهت ایجاد یک جامعه دینی جز با ارتباط مستمر و موثر میان روحاینون و مرکز مدیریت حوزه علمیه ممکن نبود.

حجت الاسلام عباسی اذعان کرد: هدف اسلام؛ ساخت و اصلاح امور است، تخریب،تضعیف و جدال بر طریقت اسلام نیست و این امر باید در عرصه تبلیغ دین نیز مدنظر همه روحانیون و طلاب قرار گیرد.

مسئول سابق واحد تبلیغ و هجرت حوزه علمیه اصفهان گفت:خوش رویی و خوش اخلاقی همراه با سعه صدر از جمله اصولی است که روحاینون طرح هجرت باید در عرصه تبلیغ دین اسلام، برای گسترش معارف دینی رعایت کنند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha