چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رزاقی

حوزه/ سخنران مراسم بزرگداشت شهدای یمن در قم گفت: امروز عربستان سعودی به عنوان صحنه گردان سیاست های استکباری آمریکا و رژیم غاصب قدس در یمن نقش بازی می کند و بازیگردان اصلی آمریکا و رژیم اسرائیل است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رزاقی در مراسم بزرگداشت شهدای یمن در مسجد اعظم قم اظهارداشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تهاجم امروز عربستان به یمن مصداق بارز تهاجم رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه است که داعیه داران حقوق بشر را خاموش کرده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به رفتار جامعه جهانی افزود: آنچه امروز بر همگان آشکار است سیاست های یک بام و دو هوای قدرت های استکباری است بطوریکه هر جا منافع خود را پیدا کنند آن را حق معرفی می کنند و در مقابل حقایق کور می شوند.

وی ادامه داد: قشون کشی عربستان سعودی که سالها در مقابل اقدامات رژیم صهیونیست سکوت کرده است، از جمله این خدعه و نیرنگ ها است و از سویی کشورهایی که از آنها توقع می رفت در مقابل عربستان اعتراض کنند، با این کشور هم دست شدند و یا در مقابل حمله به یمن سکوت کردند.

حجت الاسلام رزاقی در اعتراض به بیانیه ی سازمان ملل بیان داشت: از سازمان ملل توقع می رفت که دست ظالم را کوتاه کنند، ولی از او حمایت تسلیحاتی کردند و هواپیماهای عربستان به واسطه حمایت های امریکا و رژیم اسرائیل، یمن را بمباران می کنند.

وی درباره سیاست یک بام و دو هوای آمریکا گفت: عربستان به بهانه اینکه می خواهد از دولت «منصور هادی» رییس جمهور فراری یمن حمایت کند دست به این تهاجم زد و مورد حمایت آمریکا قرار گرفت، این در حالیست که همین آمریکا هنگامی که دولت روسیه از رییس جمهور فراری اوکراین حمایت کرد، آن کار را محکوم نمود!

حجت الاسلام رزاقی به تظاهرات مردم یمن اشاره کرد و گفت: آنها به ندای امام حسین(ع) پاسخ و شعار "هیهات منا الذلة" را سر داده اند. این نشان دهنده بیدار شدن مردم یمن است که با در دست گرفتن پرچم های مرگ بر اسرائیل و آمریکا اعتراض خود را به دنیا نشان می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آموزه های مکتب اسلام و قرآن کریم تنها مخصوص انسان های مومن نیست، گفت: اسلام یک دین جهانی است و پیامبر اکرم(ص) برای نجات تمامی بشر آمده بود و خطاب های عمومی قرآن به صورت کامل مربوط به جامعه بشری می باشد.

وی با اشاره به اینکه خدا برای بندگانش باب شهادت را باز گذاشته است گفت: به تعبیر پیامبر اکرم(ص) دست یابی بشر به کمال، مخصوص انسان های ارزشی است که به درجات ارزشمندی همچون شهادت دست می یابند.

حجت الاسلام رزاقی اظهار داشت: همانطور که در آیات و روایات آمده، نباید تصور کنیم شهدای گذشته و فعلی مرده اند، بلکه همگی باقی اند و با احیای راه حق ، حیات خویش را ثابت کرده اند.

وی دو تن از شهدای جدید یمن را نیز معرفی کرد و گفت: «علامه شهید دکتر مرتضی المحطوری» هم فقیه، هم حقوقدان و هم استاد دانشگاه بود که تالیفات علمی بسیاری از خود به یادگار گذاشت و دیگری «شهید سید محمد الشامی» از شهدای دیگر یمن نیز دانش آموخته جامعة المصطفی بود و برای مبارزه با وهابیت تلاش زیادی کرد.

انتهای پیام  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha