پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
15

حوزه/ مراسم ویژه جشن شعر فاطمی با محوریت زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با همکاری اتحادیه جهانی زنان مسلمان و با پیام آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور شعرای سنی و شیعه در قم برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این جشنواره شب گذشته با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی مراسم جشن شعر فاطمی«بانوی مهر»با محوریت زندگانی حضرت زهرا(س) در بنیاد علوم وحیانی اسرا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، برگزارشد، شاعران اهل سنت و شیعه از کشورهای مختلف اسلامی نیز حضور داشتند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این پیام تصویری همگان را به شناخت مقام  منزلت حضرت زهرا(س) و همچنین قدرشناسی ایشان و لزوم تبعیت از سبک و الگوی زندگی ایشان تاکید کردند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مختاری، رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی نیز گفت: اتحادیه جهانی زنان مسلمان با همکاری پژوهشگاه مطالعات تقریبی،وابسته به مجمع تقریب مذاهب اسلامی، جشنواره شعر«گل واژه بانوی مهر »را برای معرفی زندگانی حضرت زهرا(س)برگزار نموده است وعلاوه بر حضور شاعران شیعه واهل تسنن از کشورمان 6 شاعر مطرح عرب زبان نیزدر این جشنواره حضور داشتند.

در این مراسم شاعرانی از کشورهای مختلف اسلامی به شعر خوانی به زبانهای فارسی، عربی انگلیسی درخصوص زندگانی حضرت زهرا(س) پرداختند.

حضور شاعران اهل سنت از مناطق جنوب شرق کشورمان وشعر خوانی آنان در این مراسم درباره حضرت زهرا(س)از نکات قابل توجه این شب شعر بود که مورد استقبال گسترده حاضرین قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha