پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی بر چنگ زدن بر حبل نجات بخش حضرت زهرا(س) در زندگی تاکید کردند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی تصویری به جشنواره شعر بانوی مهربانی باموضوع زندگانی و شخصیت حضرت زهرا (س)که پنج شبنه شب در موسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد به ذکر مباحثی در این حوزه پرداختند.

ایشان گفتند: بازشناسی زندگانی حضرت زهرا(ع) بسیار مهم است و در این عرصه باید علاوه بر بخش بسیار مهم ولایت، بحث مادری و تربیتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید افزودند: حضرت زهرا (س) به عنوان سرور زنان عالم، علاوه بر نقش الگودهی که به واسطه فیض الهی به بشریت بوده‌اند، نقش بسیار مهم و ارزشمندی در تربیت افراد جامعه داشته  اندو نباید ابعاد تربیتی ایشان را فقط به تربیت فرزندانشان خلاصه کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که حضرت زهرا (س) در کمال لیاقت، فیض را از خداوند می‌گیرند، بیان کردند: این حضرت، در کمال رعایت امانت آن را به دیگران وافراد جامعه می‌ دهند و امانتدار این کمال هستند.

معظم له گفتند:  اگر بشرکنونی به دنبال نجات و راه حلی برای سعادت خود است باید راه پرخیر و برکت و پرنور فاطمی را بپیماید؛ اگر کسی به حبل المتین حضرت زهرا(س) چنگ بزند، زمینه صعود او به مراتب بزرگ انسانی و دینی فراهم می‌شود.

ایشان ادامه دادند: راه سبک و سیره حضرت زهرا(س) را عامل اصلی نجات انسان از سقوط و ظلالت دانستند و تصریح کردند: جامعه عقل محورستون نظام اسلامی است و زمانی که پیامبراکرم (ص) فرمودند من و علی پدران این امت هستیم، در سوی دیگر حضرت زهرا (س) مادر امت اسلامی است.

معظم له بیان کردند: اگر پدر ما حضرت امیر(ع) است پس مادر ما نیز حضرت زهرا(س) است و ما باید خود برای حضور در چنین مرتبه و جایگاهی آماده سازیم.

ایشان گفتند:  جامعه اسلامی نیازمند درک داشتن پدری همچون پیامبر اکرم(ص) حضرت علی (ع) و مادری همچون حضرت زهرا(س) است و اگر چنین جایگاهی را درک نکنیم به توفیق نخواهیم رسید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha